Met de auto naar Turkije

Beste turkije liefhebbers,

Ik zie hier zoeveel informatie staan dat ik bijna niks aan toe te voegen heb.
Ik ben zelf ook een aantal keren met de auto naar turkije geweest.
zelf heb ik de route duitsland,oostenrijk,hongerije,servie,macadonie,griekenland turkije gereden.

waarom hongarije-servie en niet langs de ex yougoslavische landen? puur om het feit ik dan 1 grenswissel minder heb. Het scheelt 60 km extra,maar beter dan de eventuele wachttijden bij de douane.
Waarom Macedonie-griekenland en niet langs bulgarije? puur om het feit dat we ook in tesaloniniki wilden overnachten en daar rond wilden kijken.
Anders was ik gewoon langs bulgarije geweest.
Wel een paar tips die ik niet ben tegengekomen bij de andere verhalen.

Hongarije is over het algemeen wel veilig,maar zorg dat je bij de grote tank stations parkeerd waar het druk is en belicht.
Als je langs bulgarije rijd,zorg dan dat je s’ochtends vroeg de grens overgaat zodat je overdag de grens van turkije benaderd. DUS NIET IN DE NACHT EN VOORAL NIET MET 1 AUTO!
Zorg ook dat je je aan de snelheid houd,dus waar 40 staat ook 40 rijden!!
Meestal geven de tegenliggers met een lichtsein al aan of er politie staat of niet.

Bij de turkse grensovergang moet je ook een soort bewijs halen voor het invoeren van je auto voor korte termijn (triptik), anders kom je er niet langs. hier heb je ook je groene kaart voor nodig en de auto moet natuurlijk wel op jou naam staan of een officiele machtiging vertaald.

mochten er vragen zijn kan er altijd gemaild worden.

groeten,
Sez

hoi. als je goed voorbereid bent ; kan je zelf alleen als vrouw deze reis ondernemen. natuurlijk moet je er de traiect goed bepalen. ik kies voor de boot langs italie zo naar greece. simpel veilig en rustend natuurlijk. groetjes budy