met de auto door het land

hi there !

we vliegen naar Ecuador en bezoeken daar een vriend
met de auto van de vriend mogen we dan een rondje Peru, Bolivia, Argentinië en Chili maken

mogen we met een auto met een Ecuadoriaans kenteken die niet op onze naam staat door genoemde landen rijden?
(we laten het een en ander door een notaris bevestigen)

zijn er verder nog dingen waarop we moeten letten?

een fijne dag nog

Goeie vraag zeg! Ik zie hier in Argentinië wel geregeld auto´s rijden uit de omliggende landen, maar heb nog nooit kentekens uit Peru of Ecuador hier gezien. Weet wel van Boliviaanse vrienden dat Argentijnse voitures (en andere buitenlandse auto´s) geen brandstof mogen/kunnen tanken en Bolivia…dit verhaal is van vorig jaar, geen idee of dit inmiddels veranderd is. Maar zoals gezegd interessante vraag, ik kan je helaas niet veel verder helpen. Zou de vraag ook posten in het Zuid-Amerika forum. Als je me een privébericht stuurt kan ik je ook wel in contact brengen met Nederlanders die door Zuid-Amerika reizen met Nederlandse auto´s, misschien weten zij meer details.

Groet,

Jan

Het lastigste land is Peru, die eisen (officieel…) als enige land van zuid amerika dat de eigendomspapieren
op jouw naam staan! Ook een door de notaris ondertekende machtiging is niet voldoende. Of elke douanebeambte dat ook weet is de vraag natuurlijk en
in Peru doen wat dollars ook wonderen. Photoshop nog meer trouwens…
In alle andere landen is die notariele verklaring wel geldig.
Wat de brandstof in Bolivia betreft dat is inderdaad een gedoe. In de buurt van de grens mag het van helemaal niet, wij moesten ( april 2014) ruim 200 km rijden voordat
we een benzinestation vonden dat wel aan buitenlanders mag verkopen, maar dan voor een prijs die 3x zo hoog ligt als voor de bolivianen (ca US$ 1,50 per lt)

zag later dezelfde vraag van je op het Peru forum, zie http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=171167 voor mijn ‘update’