met 4x4 door ghana

Hallo allemaal.

Zijn er mensen die offroad zijn gegaan met de 4x4.
We willen 2-3 weken rondreizen en wat hostels afgaan. Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips en tricks zijn welkom. Zijn er nog tips voor goedkope slaapplekken in het binnenland? En hoe zijn de national parks en sanctuaries?
Overigens wordt het voor ons eind september, begin oktober dat we gaan.
Zijn bewust van de regenval dan.

Heb je al een verhuurder waar je een 4x4 kan huren? (met of zonder driver). Wij hebben de afgelopen maand een 10 daagse tour langs de kust gedaan, ook wat echt offroad, maar de kosten vielen wel wat tegen, Denk aan minimaal 60 euro per dag incl. eten excl drank. (in de goedkopere eco lodges etc.) Twee jaar geleden was het zelfde nog geen 25 euro per dag.

Mole national park vinden wij in de regentijd eigenlijk niet de moeite (maar dat komt omdat we ook een keer in de droge tijd zij gegaan en toen alles hebben kunnen zien wat er te zien viel). Als voor het 4x4 gevoel gaat is de regentijd natuurlijk wel het moment, kan je lekker glibberen in de modder.

veel plezier!

1 like

Beste,

Wij zitten vlak bij een dorpje in het binnenland. De weg naar ons toe is een gravelweg en in de omgeving kan je je hard ophalen met offroad rijden als je zou willen.

Een 2 persoonskamer is bij ons 10 euro per nacht en een 4 persoons 15 euro.

Voor de prijzen van een maaltijd en verdere info verwijs ik graag naar:

Alvast veel plezier op jullie reis.

Wout en Patries

Bedankt Moon en Star. We zullen zeker kijken of we jullie kant op rijden…
glibberen.
Yao gwg, we hebben inmiddels een landy tot onze beschikking. Ik ben erg benieuwd, omdat Kenia nogal droog was. Heel anders met die regen dus.
Ja, ik hoorde ook dat de prijzen enorm zijn gestegen, al zit er wel ontzettend veel verschil tussen verschillende aanbieders. vaak met chauffeur. Onderhoud aan de auto’s schijnt erg duur te zijn. Heb je nog tips qua overnachtingen waar jullie zijn geweest? wat je nog kan herinneren.

Een paar suggesties:

Ko-Sa beach resort, Ampenyi vlak bij Elmina, ca 4 uur van Accra. Op korte afstand van Elmina, Cape Coast en Kakum Forest Reserve. Goed eten en slapen, niet te duur, vriendelijke mensen, strand op korte afstand.

Boabeng monkey reserve, bij Fiema ten noorden van Kumasi. Halverwege Accra en Mole National Park (dat is een reis van twee dagen). Beetje primitief maar goed te doen, spotgoedkoop. Op anderhalf uur afstand van Kintampo waterval.

Mountain Paradise, bij Biakpa in de Volta Region, halverwege Ho en Hohoe. Ca. 4 uur van Accra, mooie omgeving, jungle/bergwandelingen en op twee uur rijden van Vli watervallen. Goed eten, vriendelijke mensen, niet te duur.

1 like