Wij hebben voor 15 juli 2 weken Djerba geboekt.We zijn al 6 keer eerder in Tunesie geweest maar nog nooit op Djerba.Mijn vraag:wat moet ik me precies bij de menzels voorstellen?Zijn het kleine’privehuisjes’of deel je ze met andere gasten?Hoe groot zijn ze?En wat bedoelen de mensen op de vakantiereiswijzer met:niet alles is all inclusive?Hoop dat iemand een antwoord heeft alvast bedankt,groetjes
Menzels zijn groepjes bungalows, dus een beetje gebouwd rondom een tuintje. Niet over al is dat zo, soms zijn het gewoon een aantal bungalows bij elkaar, ieder bungalow haaft beneden en boven een kamer net als in hotels, je hoeft dus niks te delen met anderen. Wat all- inclusieve is hangt van de boeking af.
heej!!
mijn vriend en ik gaan ook de vijftiende van juli en zitten ook in een menzel…ben ook enorm benieuwd wat ik er aantref:)…groetjes!
Hallo iedereen,
Wij gaan van 29juli t/m 5 augustus voor het eerst naar djerba in het melia djerba menzel hotel. ik heb via internet Tourplan geboekt. kan iemand mij vertellen wat hierbij allemaal AI is? omdat er in sommige ervaringen staat dat niet alles AI is terwijl dat wel in de reisbrochure staat. Wat is er dan niet allemaal AI? Kan iemand mij ook wat meer info over het hotel zelf geven; de stranden, personeel, kamers, activiteiten, uitgaansgelegenheden etc…
Groetjes Heidi
Hallo Heidi,
Sommige dingen zijn niet altijd all-inn. Maar wat in de brochure staat valt daar wel onder. Versgeperste juice soms niet en ook buitenlandse alcoholische dranken vallen er meestal buiten, maar dat is niet in alle hotels hetzelfde. De kamers zijn netjes en het personeel is vriendelijk, gastvrijheid staat hoog in het vaandel. Ze hebben een animatie team dat de hele dag en avond in de weer is om het voor iedereen naar de zin te maken, wat natuurlijk nooit voor 100% lukt. Mensen stellen nu eenmaal niet dezelfde eisen. Het strand is zoals overal op Djerba mooi, een breed wit zandstrand, met parasols en ligbedden. Djerba heeft gen brede boulevards zoals bijv.in Spanje, ieder hotel heeft een disco/nachtclub en er zijn een paar disco’s buiten de hotels om. Je kunt overigens gewoon naar de disco’s van de andere hotels gaan, ook de plaatselijke bevolking kom je daar tegen. Markten winkeltjes en terasjes vind je aan het strand en in Midoun en Houmt Souk en in de laatste ook de souks (een soort overdekte markt waar alles te koop is). Wel moet je afdingen, dat is een soort nationale sport daar, hoewel er ook enkel winkels zijn met vaste prijzen. Verder kun je een excursie boeken als je dat leuk vindt. de Eilandtour en Mamata/Douz zijn er ook met de Nederlandse gids. Een ritje op een kameel in de Sahara hoort een beetje bij een vakantie op Djerba, de Sahara grenst bijna aan het eiland. Bezoek vooral het info-uurtje van je host, op die manier weet je meteen wat je op Djerba kunt en mag verwachten. Wil je meer weten kijk dan op een van de linken die je onderaan dit bericht ziet staan. Vast een fijne vakantie toegewenst.
Groetjes,
Marianna
Hoi
Sinds zaterdag ben ik terug van 12 daagjes in dit leuke hotel!Met nog 2 vriendinnen heb ik het er reuze naar m’n zin gehad.
Hotel heeft goeie ligging, 5 minuutjes met de taxi (2euro) naar het stadje Midoun.Aangezien het leuk was in het hotel zijn we er maar 1x langsgeweest, op donderdag tijdens de markt. Wij verbleven in een menzel, heel netjes.Een menzel is dus inderdaad en verzameling bungalows met in het midden een tuintje. Heel gezellig! Iedere dag zijn er verse handdoeken. Een plaatsje aan het zwembad kan je veroveren als je vroeg wakker bent (7u) maar je kan ook nog bedden aanvragen bij de jongens die aan het zwembad rondlopen. Op gebied van eten was er geen klagen,heel veel keuze,voor ieder wat wils. Elkle dag aardappelen (gebakken, gekookt), dan eens frietjes, iedere dag een soort pasta en rijst. Het animatieteam is super! De hele dag door leuke activiteiten en 's avonds steeds een leuke show! Men is ook heel vriendelijk. Disco is ook een aanrader!
Je moet ook zeker eens een kijkje gaan nemen in de Thalasso (niet All Incl)! Zalig!! En het is niet duur! Ik ben 3x geweest en heb er echt van genoten, men legt je echt in de watten!
Ook de watersporten (niet All Incl) zijn wel leuk! Wij hebben zo even een “promenade en mer” gedaan en even met de jet ski op het water geweest!
Ideaal hotel voor een relax of sportieve reis! Prijs/kwaliteit is 10/10! Wij gaan in oktober terug!
Wie nog gaat: groetjes aan Anouar & Habib van het animatieteam van Katrien & Cissy!
Prettige reis!
Ik ga ook de 15e met mijn vriend naar dit hotel…
Zo te merken gaat het wel gezellig worden! Hahaha
Groetjes Manon
Heej Manon!
hebben jullie vandaag ook bericht gekregen dan we een dag later vertrekken??:bored: Wel fijne vertrektijd!
groetjes froukje
Ja dat hebben we inderdaad ook gister gehoord…
Ik baalde er wel van omdat ik maandag gewoon weer moet werken.
Ik had liever de dag vrij gehad om lekker de was te doen en het huis op orde te maken. Daarom hadden we ook van zaterdag tot zaterdag geboekt.
Maarja… je kan niet alles hebben he!
He misschien is het leuk als we elkaar toevoegen op msn ofzo, dan kunnen we de vakantie-voorpret met elkaar delen, haha…
Groetjes Manon
[EMAIL=“Manon_1307@hotmail.com”]Manon_1307@hotmail.com
Hallo allen,
Wij vertrekken met z’n 3tjes ook naar Djerba (was eerst 29 juli) op 30 juli vanaf Schiphol. Als iemand ook vanaf Schiphol vertrekt op die dag, weet die misschien ook al een vertrektijd? Wij nl. nog niet!
Dus vast bedankt voor een evt. reactie!
groet Blanche
Hoi
En zijn jullie intussen reeds terug?
Genoten?
Ik kijk uit om jullie reisverhalen te lezen …
Groetjes!
Sinds vandaag terug van Djerba. Het is een prachtig eiland met vriendelijke mensen. Echter, ons hotel (Melia Djerba) was wat minder. Het hotel was waarschijnlijk ooit een 5 sterren hotel (heb ik me laten vertellen) maar het onderhoud is gebrekkig en haalt nu 3 sterren maar dan is het ook echt op! Onze menzel was roestig, oud en versleten, heel jammer want de ruimte in de menzel was perfect. Rond de zwembaden waren kapotte stenen en niet netjes afgewerkt, het water was wel schoon, sommige ligbedden waren goed en anderen kapot en vuil. Met een poolboy kon je wel wat regelen voor een plekje. Het eten in het restaurant was goed, een beetje weinig afwisseling (en vaak niet warm genoeg), maar ja als je 2 weken blijft zal dat wel normaal zijn. Het strand was rustig maar helaas veel algen, ( er werd wel wat aan gedaan maar daardoor had je last van de bobcat en de vrachtwagens die de algen weghaalden). Als je van snorkelen en duiken houdt valt onder water niet zoveel te zien, ook het aangeboden duiken viel tegen, qua prijs en kwaliteit. Wat ook een beetje tegenviel was dat inderdaad niet alle restaurants, bars en de disco all inclusive waren. De animatie was goed en vooral voor kleine kinderen heel erg in trek. Voor onze zoon van 15 was dat minder (weinig leeftijdgenootjes). Op onze 2e vakantiedag hadden wij ons fototoestel vergeten in de eetzaal en bij terugkomst aan onze tafel (half uurtje later) was het weg. De kelners wisten van niets en ook bij de receptie was het niet afgegeven…beetje erg jammer natuurlijk, we hebben het dus ook niet meer terug gekregen. Nooit verwacht dat iemand zoiets kan doen, maar ja het is nu eenmaal zo. We hebben door de hotelfotograaf hier en daar wat foto’s laten maken maar zijn daardoor € 75,00 euro armer! De behandelingen in de Thalasso vond ik wel wat duur gezien de manier van de behandelingen (die ik had), had ik me meer van voorgesteld of ik ben op dat gebied een beetje verwend, kan natuurlijk ook. Maar nu komt het!!! De reisleiding Ruud van der Pol is een super geweldige vent. Hij heeft prachtige excusies op zijn eigen fantastische manier, echt toppie, zo zie je ze nergens en zijn het aanbevelen meer dan waard.
Al met al… en leuke vakantie die ik voor een weekje (om even uit te rusten) nog wel eens zou doen maar geen 2 weken meer. Als ik een jaar lang werk en 2 weekjes vakantie boek voor een hoop geld, verwacht ik daar ook naar behoren iets voor terug en dat gevoel had ik hier niet echt. Maar nogmaals Ruud was GEWELDIG! Ik hoop dat mijn reisverhaal niet TE negatief over komt maar wat hier staat hebben wij zo ervaren…
Hoi
Wij hadden bij onze aankomst in mei ook eerst een menzel die eerder wat ouderdomstrekken toonde en hebben onmiddelijk een andere gaan aanvragen aan de receptie. We hebben die dan ook gekregen. Die was perfect, ietsje verder van het zwembad, maar dat vonden we totaal geen probleem. Misschien moesten jullie ook een andere gevraagd hebben, het zou geen probleem geweest zijn denk ik.
Tja, er is een algenplaag momenteel hé! Heb ik dit weekend nog op het nieuws gezien.
Wat jammer van jouw fototoestel … maar begin eens te zoeken hé?! Das een onmogelijke opdracht. Misschien iemand van het personeel (waar ik sterk aan twijfel, want de poetsvrouw nam zelfs geen fooi aan) maar het kan evengoed een toerist geweest zijn. Daar zal je nooit achterkomen …
Wij waren zeer tevreden.
De stoelen aan het zwembad inderdaad soms vuil, maar met een ligkussen en een eigen strandhanddoek erop had ik er geen last van.
Wij gaan in oktober alvast voor 2 weken terug.
Hallo!!
ik kom ook net van Melia Menzel terug en heb t super naar mn zin gehad! t was een beetje bewolkt, en ik ben niet zo bruin geworden als ik wilde
maar och! Vooral de mensen en bewoners zijn zo aardig! het is echt de moeite waard om je kont uit het resort te slepen en gewoon ns rondtouren met een van de taxi’s, naar midoun, en een van de strandjes verderop!
Maar nu had ik eiegenlij de vraag, wie gaat er nog naar Melia Menzel??
Geen idee Miekemiek maar ik wel de nodige berichtjes op de Djerba Groep gelezen. Kijk daar ook even.
En ja, je hebt gelijk, het is de moeite waard om je resort uit te komen en wat plekken op Djerba te bezoeken. Midoun, Houmt Souk en de kleine dorpjes zijn leuk om te bezoeken. Per taxi, bus of op de fiets, je komt overal aardige mensen tegen.
Ik vertrek op 11 oktober!
Vergeten Marianna???
hahaha
Ooops, ben aan vakantie toe denk ik. Sorryyyyyyyyy
Nog 2 nachtjes en ik ga!!
Hoi
Ik ben sinds gisteren terug van 2 weken genieten in Djerba Menzel! Het was alweer zalig! Genoten van een stralende zon (wel 1 dagje regen gehad) en lekker niks doen behalve dan te genieten van mijn ventje.
We werden echt 2 weken in de watten gelegd. Het meeste personeel kende ons nog van de vorige vakantie daar, is wel erg leuk.
Het was alweer toppie en kijk er alweer naar uit om nog eens de koffer te nemen.
hallo ik ben zelf half nederlands en half tunesisch me moeder is haags en me vader komt uit sfax ik ben ook 1 keer naar djerba menzel geweest en het was een superr gezellig en leuk hotel ik ga in de kerstvakantie voor de 19e keer naar tunesie.Naar ons eigen huis in sfax.ik zou graag met mensen willen praten die zelf ook iets met tunesie hebben
groetjes x-NARRY-X