Melbourne of Sidney

We gaan voor zes weken naar NieuwZeeland en willen daarna een overstop doen van 2 weken in Melbourne of Sidney. Welk is de beste optie?

In welke tijd van het jaar? En ik denk Sydney. twee weken rond Sydney en Snowy Mountains, Sydney - Brisbane en ook Sydney - Melbourne is mogelijk. Maar tijd van het jaar is essentieel.
Groet,
Willem

A​ltijd subjectief, maar voor ons wint Sydney op alle fronten. Haven, strand, de brug, opera house, boottripje de rivier op tot aan Paramatta; gewoon teveel om op te noemen. Melbourne waren we 2 jaar terug, na Sydney, met de pech dat het ook bewolkt en koeler was dus dat kan de sfeer hebben beïnvloed. Gewoon veel minder ‘mooi’ met de rommelige wijken, erdoorheen slingerende maar verwaarloosde Yarra rivier, en beduidend minder opvallende attracties. Zeker geen slechte stad, maar we vonden hem minder dan zelfs Adelaide.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

En nu maar hopen dat we er nog achter komen in welk jaargetijde. Hallo Izafenno…

1 like

Ik zou voor Melbourne gaan! Wat een geweldige stad vond ik dat. Op de eerste dag een fietstour gedaan met Baja Bikes, super leuk om de stad op zo´n manier te leren kennen met gids. Zo veel gezien en daarna gewoon lekker gedwaald door de stad. Zou zo weer terug willen

1 like

Sorry Willem ben een tijdje niet meer op het forum geweest met andere zaken bezig maar toch bedankt voor je reactie .Nu ligt de reis vast we gaan van 30 september tot 25 oktober van Cairns naar Sydney met een huurwagen. De planning en de huur van de wagen moet nog gebeuren.

Hele mooie rit in de juiste richting qua weer. Je gaat van een mooie warmte in Cairns (28 graden gemiddeld) naar het voorjaar in Sydney (circa 20 graden). En je rijdt van noord naar zuid zodat je de zon achter je hebt :wereld: