Hallo allemaal,
Ik vertrek eind oktober naar Vietnam met de bedoeling de Mekong op te varen vanaf de Mekongdelta in zuid Vietnam zo door Cambodja naar Laos en Thailand en in de mate van het mogelijke via andere bevaarbare rivieren verder naar China, Myanmar of mogelijk zelfs India.
Klopt dit wordt een expeditie, maar misschien eerst wat meer over mij zelf.
Ik zelf ben een 25 jarige jonge man met 4 jaar professioneel vaar ervaring in de passagiervaart op binnenwaters, voornamelijk de Schelde.
Daarvoor heb ik in verschillende landen gewoond en/of gewerkt zoals Engeland, Spanje, Syrië en Algerije.
Ervaring heb ik maar wat ik nodig heb is concrete informatie over Zuid Oost Azië, de rivieren en stromen en de bevaarbaarheid ervan, de bureaucratie en wetgeving in die landen, ziektes zoals knokkelkoorts en malaria, en zo veel meer EN tips.
Merendeel van die informatie zal ik bij de ambassades van die landen kunnen bekomen, maar het is altijd interessant om ervaring uit te wisselen en tips te krijgen van mensen die een gelijkaardige reis ondernomen hebben. Alle reacties welkom.
What’s the plan. Namelijk een boot te kopen ter plaatse, zelf bijwerken en aanpassen voor een lange rondvaart van de monding van de Mekong in Vietnam tot ofwel China, Myanmar of India, naargelang de bevaarbaarheid van de rivieren.
Het oorspronkelijke idee was dit te doen met een goede vriend van mij die een professionele scheepstimmerman is uit Manaus, Brazilië. Maar om familiale redenen kan het zijn dat hij zal moeten afhaken. Met of zonder hem vertrek ik toch, het ticket is al gekocht en men werk opgezegd. Ik vertrek de 27ste oktober 2009 en kom pas terug de 11ste maart 2010.
Wish me luck,
Dank bij voorbaat
Younes