Meidenavond, de crocodile farm en zulu-experience

(origineel bericht op be-more.nl)

Meidenavond, de crocodile farm en zulu-experience

Daar zijn we weer…

We hebben dit weekend enorm genoten van de kinderen!! De meidenavond was een groot succes. We hebben lekker met de meiden gegeten en daarna hebben we lekker getut. Maskertjes opgedaan, nageltjes gelakt en uiteraard girls-talk!! Volgens mij vonden de meiden het echt super gezellig.

Zaterdag zijn Daan en ik naar de township van KwaMakutha geweest. Daar hebben we gewandeld en alle mooie huisjes bewonderd. De kinderen deden voor ons de zulu-dans en daarna deden we spelletjes. We kregen een lekkere zulu-maaltijd van maispap en tomaten. Ik vond het heel bijzonder om te zien hoe de mensen leven. Alle huisjes waren overigens wel gewoon voorzien van stroom en water! De toilet was buiten en dat vond ik persoonlijk niet echt geweldig op een warme dag!! Ik heb het dus maar opgehouden tot we terug waren…

Op zondag zijn we met de kinderen van MoP naar de crocodile farm* geweest. Een waanzinnig leuke dag gehad!! Super leuk om de kinderen zo blij te zien. We hebben daar gezien hoe de krokodillen werden gevoerd en gespeeld in de speeltuin. Het was een hele happening, want we mochten ook kleine baby krokodilletjes vast houden en een grote python om onze nek!! Alle kinderen durfden het krokodilletje vast te houden of aan te raken, maar de grote python vonden ze wel heel erg spannend! Willy, onze chauffeur vertelde dat er op MoP ook vaak slangen te zien zijn en dat we vooral moesten oppassen voor de black mamba*. Wanneer je door deze slang gebeten wordt dan heb je echt een probleem. You have time to say goodby and then your gone… *Aldus Willy! Fijn om te weten!! Niet echt dus!! Nu durven we niet meer rond te wandelen als het donker is!!

Aankomende woensdag gaan we met alle vrijwilligers bij alle andere projecten kijken en komend weekend gaan we naar Hluhluwe op safari. Daarna breekt de laatste week al aan…

Wat gaat de tijd toch snel!!

(origineel bericht op be-more.nl)