Mei 2017 Waterval tocht - Georgia, North Carolina, Tennesse - Smokey Mountains

Hallo allemaal,

volgend jaar wil ik (man 41 jaar, wonend onder Amsterdam) in mei een 10 daagse reis naar Amerika maken om veel watervallen te bezoeken en te fotograferen. Er zijn daar een paar 100 watervallen.
Dit jaar heb ik dat voor het eerst gedaan en ben gegrepen door het watervalvirus. De tijd is perfect in mei, voldoende water in de beekjes, niet te hoge temperatuur.

Ik heb dit jaar 11 watervallen in 4 dagen bezocht en moest de planning ter plaatse maken.

Ik wil in mei 2017 opnieuw 10 dagen gaan en dan zeker 20 tot 30 watervallen bezoeken. Wie heeft er interesse hebben om mee te gaan?
(gemengd gezelschap zou leuk zijn maar geen vereiste).

Ik ben van plan dan een suv te huren, te overnachten in Days inn motel (2 persoonskamer met magnetron, wifi, tv, eigen badkamer).
Heb wandelboekjes besteld, evenals kaarten en ik heb een gps tracker gekocht. Ik wil de mooiste watervallen uitzoeken en dan een route uitstippelen. Wandelingen naar de watervallen varieren van makkelijk tot wat lastiger en lengte 1 tot 3 km. Bergschoenen, enige conditie, rugzakje met voedsel, water en regenjas zijn wel handig.

te verwachten kosten:
vlucht 1000 EUR
hotel 800 US (met meerdere personen worden deze kosten lager)
huurauto 800 US (met meerdere personen worden deze kosten lager)
benzine 200 US (3,5 x zo goedkoop!!)
lunch en avondeten niet inbegrepen (ik doe aan supermarktstops en af en toe een restaurantje om de kosten laag te houden).

Om jullie lekker te maken, hier wat foto’s van deze trip.

Merijn

Hier een kaartje met interessante watervallen en eventueel de overnachtingsplaatsen.

Ondertussen heb ik de route uitgestippeld.
Het gaan zo’n 36 watervallen worden.

Wie interesse heeft graag reageren.

Ik zoek tevens nog een reismaatje voor de Azoren in de zomervakantie van 2017.