major road trip door de V.S. 2e kwartaal '15 -nog in de grondverf zetten en aflakken

*Bij mij begint het te kriebelen, ik heb enorm zin om ergens in het tweede kwartaal van 2015 een spetterende reis te gaan maken door de Verenigde Staten. De reis mag niet korter zijn dan 1 maand, maar mag ook 6 of 7 weken duren. Aangezien ik het zuidoosten al verkend heb, blijven er veel andere opties open. Maar stiekum trekt het zuidoosten toch wel!

Mijn reisgezellen mag (mogen) van alle leeftijden zijn, man of vrouw, dik of dun. Maar ook wat condities. Hij/zij kan zich goed verplaatsen, heeft een goede conditie, want er zal ‘strenuously’ gehiked worden, lange stukken wandelen en mountainbiken zou ik ook graag doen. Een rijbewijs en stoutmoedig rijgedrag zijn ook onontbeerlijk, aangezien ik graag zou willen afwisselen met rijden. Om lekker te relaxen in de comfortabele stoelen. En uuhh … het mag best goedkoop, maar zeker niet van de arme. Voor een dergelijke reis moet je bereid willen zijn om de gedachte dat je voor €2.500 klaar bent van je af te zetten … dat zal niet lukken! Eén reisgenoot is prima, maar het mogen er ook drie zijn, dus vier in totaal. Drie is een oneven getal dat zich minder goed leent voor zo’n reis denk ik. Vier lijkt me een beetje riskant omdat je het toch goed met elkaar moet kunnen vinden, maar niets is onmogelijk. En als het in de lucht hangt … waarom niet? Maar met zijn tweeën levert minder haken en ogen op denk ik dan maar. Ik zal het gaan beleven wat er gebeurt … of niet.

De reis zal wat mij betreft in het teken van de natuur staan met enkele ‘dots’ om wat steden te bezoeken. Maar aangezien de V.S. veel saaie, eenvormige (kleinere) steden uit de betonmallen heeft getoverd die met dezelfde saaie shopping malls, zullen de grotere steden vaak interessanter zijn. Ik noem Detroit (totale desolatie, het grote verlaten fabrieksterrein bezoeken), San Francisco, Seattle, Oregon, Alabama, Chicago, Austin, New Orleans, New York (buiten the usual de food vendors bezoeken).
Ik wil de farmers markets bezoeken, de food trucks, In and Out Burger ipv the usual suspects, zij telen hun eigen aardappels en snijden ze zelf), de tent cities, the Glass Cathedral … en op mijn lijst staan nog 100 andere poi’s. Dit zijn slechts een aantal ideeën wat betreft steden in random order die mogelijkerwijs op de route zullen komen. Daarnaast zijn er tal van natuurgebieden om door heen te struinen. Foto’s maak ik af en toe, ben meer van de cam.

Mijn gedachten gaan uit naar het huren van een ‘big ass’ camper, geen goedkoop ding met weinig ruimte en weinig comfort, maar met een vaatwasser zal ik zeggen ingebouwd en lots of horse power om comfortabel te reizen. Waarom een camper? Omdat uit ervaring weet ik dat een maand overnachtingen in hotels en motels (meestal twee sterren of minder) aardig in de papieren kan lopen. Van mijn budget van de laatste reis door het zuidoosten besloeg 40% overnachten! Overnachten kan dus oplopen tot $3.000 als je bijv. 6 weken reist. Maar campers hebben faciliteiten nodig en in de V.S. ben je meestal aangewezen op een trailer camp. Ik zal dit moeten gaan uitzoeken, maar vermoed dat een camper gedeeld door twee (of meer personen) goedkoper zal zijn dan 2x $3.000,-. Maar andere ideeën sta ik voor open.

Ik ben een 42-jarige man die genoeg tijd en budget kan vrijmaken om een dergelijke reis met verve te maken. Ik hou van the basics afgewisseld met luxe wat een goed restaurant kan zijn of onverwachts een theaterstuk bezoeken. In real life ben ik iemand die zich bezig houdt met schrijven en nadenken over de question marks die mijn interesse hebben. Ik hou van sportiviteit, bewust eten met af en toe een ‘rode dag’, ben geïnteresseerd in geschiedenis op diverse vlakken, politiek (ook Amerikaanse) en luister daarom veel naar podcasts. Voeding en gerelateerde ziekten interesseren me.
De rest vertel ik wel later mocht je nog niet afgehaakt zijn haha.

Wat ik zoek is iemand die het leuk lijkt om, gedurende het komende half jaar dat nog resteert, samen de plannen uit te werken, samen dus binnenkort al virtueel de reis te gaan maken (het plannen is al heel leuk). Alles staat open qua tijd en plaats, behalve dat mijn tijdslot gericht is op een vertrek tussen medio april (zelfs begin april afhankelijk van waar de bestemming ons heen voert, de lente moet wel begonnen zijn) en begin juni. Ik woon in het Zuiden van het land, maar zie geen obstakel om te reizen om elkaar te ontmoeten om te gaan plannen. Mijn familie/vrienden wonen verspreid over Nederland en autorijden is geen straf.

Wie o wie spreekt dit aan?*

Ik wil ook naar de VS in die periode en een camper lijkt me wel handig en idd goedkoper. Maar ik heb geen ervaring ermee, dus weet niet goed wat te verwachten.

Detroit heb ik gehoord is idd the place to be, die staat hoog op mijn lijstje. Wat een prachtige tegenstellingen kun je daar vinden.

Ik heb je een pm gestuurd.

Wat een leuk plan! Ik ben ooit eenmaal in Amerika geweest, maar dit is alweer een tijd geleden. Maar de laatste tijd kriebelt het wel weer om hier weer eens naar terug te gaan. Australië staat ook hoog op mijn lijstje, dus ik twijfel nu over Australië in januari, februari of voor jouw plan gaan. Ik vind het in elk geval een goed plan en ben ook blij dat je niet van het hele primitieve bent en ook niet alles in 3 weken wilt proppen. Ik twijfel aan de klik, maar daarvoor hebben we nog veel tijd. Dit komt dan door de hobby’s die je beschrijft en ik daar niet direct een link mee hebt. Maar goed, op zich zegt dat niks. Ik ben wel iets ouder dan jij (51) maar met mijn conditie is niets mis!
Ik hoor het wel van je…

Ik heb je een pm gestuurd.