April / mei 2016Reisgenoot gezocht naar rondreis USA

Hoi ik ga voor het eerst solo reizen naar usa en wil graag met auto rondreizen ongeveer 5 weken
Zoek nog reisgenoot dat mee zou willen
Plan is 5 dagen new york en van daar naar florida voor 10 dagen en verder richting west kust las vegas
Reis gepland ong van 16 april t/'m 19 mei

Hallo,

Ik las je verhaal,het sprak mij heel erg aan dat je een paar dagen een auto in florida wil huren.
Dat idee heb ik ook. vertel eens wat meer over jezelf.

Gr Mariska

Ben 35 jaar oud. Werk op schiphol maar misschien kan je me toevoegen op Skype ofzo als je wilt sankdushi@hotmail.com
Wil zeg maar zoveel mogelijk van usa zien 5 dagen new york
Ong 10 dagen in florida
Het wordt zeg maar meer roadtrip maar ideeën zijn altijd welkom ben er zelf nooit in usa geweest dus wordt het echt een avontuur

Als ik dit zo lees dan vraag ik me af of je wel een idee hebt hoe groot Amerika wel niet is :slight_smile:
Met 5 dagen NY en 10 dagen florida hou je nog 3 weken over om de reis te maken tussen NY, Florida en de west kust. Het is niet onhaalbaar en je zult veel zien, maar je zal nog veel meer aan je voorbij moeten laten gaan. Als ik zo op google maps kijk is NY-Miami-Los Angeles ca 6500 kilometer. In 3 weken tijd is dat per dag gemiddeld 3 uur rijden om puur van A naar B te komen, nog los van het extra omrijden voor de plaatsen waar het echt om draait.
3 weken is een mooie tijd om een roadtrip te doen op relaxter tempo in de staten Californie, Nevada en Arizona alleen.

Ik ben het met Pieter81 eens. Beter zou zijn, een vroege vlucht naar NewYork, kom je daar in de morgen aan. Tijd voor bezichtiging. Huurauto niet nodig. 3 nachten NY en dan vroeg vliegen naar Miami. Daar 8 dagen autohuur en rondreis hotels, naar bv. Orlando. Genoeg tijd om veel te zien. Negende dag vliegen naar Houston. Scheelt ong. 1600 km. Daar 21 dagen of meer, camper huren en dan via Golf van Mexico, San Antonio, Rio Grande, El Paso, Albequerque, Route66, Monument Valley, Grand Canyon, Las Vegas, Palm Springs, Los Angeles naar San Francisco. Vandaar rechtstreeks of met tussenstop naar huis vliegen. Deze laatste tocht, vanaf Houston heb ik in 2005 gemaakt met RV en is ong. 6300 km. Met een auto waarschijnlijk wat sneller te rijden, maar dan heb je wel hotels nodig. Met RV heb je vrijheid, dagje korter, dagje langer ergens. Dit was goed te doen. En we hebben heel veel gezien. Maar zoals Peter81 al zei, alleen de westelijke staten doen is wat relaxter. Hoe lijkt je dat?

Hoi! Ik sluit me graag aan bij de West kust van Amerika. Ik wil graag een roadtrip maken vanaf San Fransisco en dan naar het Zuiden vanaf de maand april. Ik hoor graag van je! Groet Chantal

Zie je berichtje nou pas voeg me anders ff toe sankdushi@hotmail.com op skype

Hallo iedereen,

Ik weet niet of jullie mijn oproepje hebben gezien? Ik ga in de periode 24 april - 29 mei naar de VS. Ik ben in ieder geval van plan op 4 mei naar Disneyworld FL. te gaan. Dus als iemand wilt aansluiten :slight_smile: Tis ook beetje triestig om daar alleen naartoe te gaan (Wat ik alsnog ga doen hoor maar toch). Ik ga ook naar Kennedy Space Center (5 mei). Heb ook al overnachting geregeld in buurt van Disney/ Orlando. Kamer met twee bedden en ik ben alleen, dus mogelijkheden. Tussen 9 en 21 mei ga ik vanuit Miami - Memphis - New Orléans naar Zuid Westen door naar Vegas en San Fran. Dus wil iemand ergens aansluiten, meerijden, bericht me dan! Misschien kunnen we ergens paar dagen optrekken?!