Mei 2011

Hoi hoi. Sinds een paar weken woon ik weer op mijzelf na 10 jaar samenwonen. Nu heb ik besloten om een paar weken naar Chili te gaan. Dit wil ik eigenlijk volgend jaar doen. Misschien in de maand mei of juni een week of 4 tot 6.
Nu wil ik graag weten waar ik het beste heen kan gaan, hoe ik het beste kan reizen en of het veilig is voor mij als vrouw zijnde dit alleen te doen.
Wie kan mij informatie geven.
Groetjes Miranda

gezien de tijd van het jaar waarin je wilt gaan zou je het beste het noorden kunnen bezoeken, in het midden en zuiden gaat het dan al aardig winteren.
4 tot 6 weken is een mooie tijd en zou je vanaf santiago met het openbaar vervoer stilaan omhoog kunnen reizen, sneller kan natuurlijk ook door een stuk te vliegen.
gezien de tijd die je tot je beschikking hebt zou je ook nog een stuk (noord) argentinie en/of bolivia mee kunnen nemen.
als je een beetje rondneust op deze site kom je van alle relevante posts tegen die je wellicht meer helderheid geven.
ook op het lonely planet thorn tree forum kun je een stuk wijzer worden.
succes

Ik was inderdaad van plan om een stuk Bolivia mee te nemen en zat zelf nog te denken aan peru?? Is dit ook een combinatie en is het weer daar ook goed, of toch beter alleen Chili en Peru?

Het stuk tussen san pedro (chili) en uyuni (bolivia) mag je zeker niet overslaan. Dit is één van de mooiste gebieden van zuid amerika.
Ook zou ik het stuk tussen santiago en san pedro via argentinie overwegen.
Misschien is dit een optie:
Santiago-mendoza-tucuman-salta-san pedro-uyuni-potosi-sucre-la paz-copacabana-puno-cuzco-lima
Er zijn altijd mooie zijuitstapjes mogelijk als je meer tijd hebt.
Misschien een jungle trip of iets extremers zoals raften of mountainbiken.
Ook zijn er mooie gebieden voor mooie hikes.

Het super…bedankt. Was alleen van plan om weer terug te vliegen vanaf La Paz, maar dat zou dan ook via Lima kunnen.
Ga het even helemaal bekijken. Is het klimaat dan nog wel een beetje aangenaam in Mei???:zon02:

Op de altiplano is het altijd vrij koud, dus warme kleding is gewenst. Verwacht niet teveel korte broeken in deze gebieden. Ook in de woestijn kan het snacht behoorlijk koud zijn.
Vanuit Cuzco naar Lima of naar La Paz maakt niet veel uit maar waarschijnlijk kun je vanaf Lima goedkoper terugvliegen. Lima is ook iets plezieriger als La Paz.