Eind mei wil ik twee weekjes in Chili doorbrengen (daarvoor ben ik in Sucre, Bolivia), en daarna ga ik door naar Salta, Argentinië.
Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer en wil graag mooie natuur zien en wat leuke stadjes, heeft het noorden van Chili dit te bieden? Ik wil dus in het noorden van Chili blijven, zodat ik makkelijk en op tijd in Salta kan zijn (want daar tref ik een vriendin).
Hebben jullie tips voor een leuke reisroute naar Salta met een omweg door Chili, laat het dan hier even weten!
Een van de mooiste tochten van zuid amerika is de tocht tussen uyuni en san pedro de atacama.
Dus vanuit sucre via potosi naar uyuni. Daar een 3 daagse jeeptocht boeken via de zoutvlaktes naar san pedro de atacama (chili).
In san pedro kun je nog erg leuke dagtrips maken zoals de valle de la luna en de tatio geysers. Van daaruit kun je rechtstreek per bus naar salta. Rondom salta kun je nog wel een paar dagen vooruit.
De kust van noord chili is wel apart maar niet spannend. Je mist niet veel als je er niet heen gaat.
Wat wel mooi is maar een stuk noordelijker is de route tussen oruro en arica. Deze weg gaat langs nationaal park lauca en is fantastisch.
succes.
Bedankt voor de tip! Maar ik vertrek op 22 mei vanuit Sucre en op 25 mei zijn mijn 90 dagen om dat ik in Bolivia mag zijn, red ik het dan wel? (Ik ga Potosi trouwens al een keer bezoeken vanuit Sucre, dus daar hoef ik niet te blijven.)
Dan moet je meteen vanuit sucre naar uyuni gaan. Dit kan in 1 dag als het moet. In uyuni kun je meteen een toer boeken en ben je binnen 3 dagen in Chili. Is krap maar te doen. Eventueel kun je vanuit sucre de jeeptocht boeken dan kun je meteen door.
Ik zou alles op alles zetten om deze tocht te kunnen maken. Die vergeet je nooit meer.
groetjes.
Ik weet het niet zeker maar ik dacht tussen de 110 en 130 dollar per persoon.
Deze tocht duurt 3 dagen en is inclusief alles. Chauffeur/kok, eten, slapen.
Wel zou ik een paar hoogteziekte tabletjes meenemen. deze tocht is constant op grote hoogte en dus ook zeer koud in de nacht.
Je slaap wel in hotelletjes maar warm is het niet.
Hahaha hoogziekte tabletjes, ik zou gewoon coka bladeren nemen is goedkoper en het helpt mits je het kan regelen…
Alleen je moet bij de douane als je in chili aankomt je troep kwijt… wordt allemaal geconroleerd… en eten is ook verboden kaas, appels en ander voedsel, erg streng.:chin:
Ik weet niet of het nu nogmogelijk is, maar in 2002 kon ik in Bolivia een stempel voor nog eens 90 dagen krijgen. Kon toen wel aantonen dat ik dan ook weer vanuit een ander land terug naar Europa zou vliegen. Verder had ik daar toen niets voor nodig.
Zo gauw je bolivia verlaat wordt je gestempeld. daarna ga je bijv naar chili en krijg je wederom visum, op het moment dat je terug gaat naar bolivia krijg je als het goed is opnieuw een nieuwe stempel voor een X periode…
probeer toch langs te komen San Pedro is echt super en zeker nu is vakantie en zomer daarzo gewoon gekkehuis…
Uit ervaring kan ik zeggen dat het ook best te doen is, en het is vele malen rustiger doordat het hoofdseizoen al over is (of moet beginnen). verder kan je vaak ook goedkoper slaapplaatsen regelen. en is alles puurder. Heb zelf in hotel san pedro geslapen… had een huisje wel vet maar prijzig…
Mei is wintertijd overdag heb je 20 graden en in de avond zakt het tot 0 graden of iets onder nul… dit is het probleem…
We kunnen via msn keertje spreken kan ik jou inlichten en wat tips geven… stuur je msn dan via pb dan voeg ik je toe…