Wij, Marcel en Sander, voeren voor Transsahara excursies uit in Gambia. Wij rijden met Nederlandse toeristen in twee vierpersoons pick-ups naar het Niokolo Koba-reservaat in Senegal.
Eind april is dat afgelopen en willen we met beide auto’s terugrijden naar Nederland. Om de kosten te delen zouden een aantal mensen mee kunnen rijden. In april heb je vaak heel voordelige last-minutes naar Gambia. Wanneer we met z’n vieren in een auto zitten kun je voor een paar honderd euro de reis van je leven meemaken. We doen een week of drie over de terugtocht.
We gaan door Senegal (Dakar, Saint Louis, Djoudj vogelpark), Mauritanie
(Sahara, vogelreservaat Banc d’ Arguin), Marokko (Westelijke Sahara, Atlasgebergte, Marrakech) en dan verder door Europa.
Je kunt ook een poosje eerder komen. We hebben een prachtig huis tot onze beschikking vlak bij het strand en het toeristencentrum. Eventueel zou je nog een trip mee kunnen maken naar het Niokolo Koba-park. Volgens ons - en wij kunnen het onderhand weten - het meest ondergewaardeerde wildreservaat van Afrika.Het park is in april op z’n droogst dus zie je de leeuwen, panters chimps, buffels en misschien olifanten dan op hun best.
Ik heb zaterdag jullie bericht gelezen en heb ook direct gereageert via email! Zoals het er nu naar uit ziet ga ik zeker mee! Het verbaast me dat er geen andere reacties zijn geweest…(via het forum). Ik heb uitgerekend dat de vliegreis (enkeltje) rond 300 euro zit, de brandstofprijs (ruimgerekend) 150 euro P.P en de voorbereidingskosten, eten en overnachtingskosten ong: 350 euro!
Totaal 800 euro max!
Ik hoop dat ik hiermee een reëel beeld heb geschetst qua kosten voor een dergelijke reis! Ook hoop ik dat er meer mensen enthousiast worden door jullie plan en dat de reis echt door kan gaan!
Graag een spoedige reactie zodat ik dingen kan plannen als het door kan gaan!
Sorry in de regel reageer ik sneller, maar jouw eerdere reactie kwam binnen op een mailadres die ik niet dagelijks bekijk. Daarom voor jou en voor anderen het liefst reageren op info@transsahara.nl
Jouw berekening van de prijs is denk ik helemaal correct. Ik schat dat je naast het ticket nog 500 euro kwijt bent. Tenzij je natuurlijk uitgebreid aan de zuip gaat in de islamitische republiek Mauritanie, waar een pilsje tot wel 13 euro kost.
Naast Marcel en Sander gaan ook nog Marcels 13-jarig broertje Raymond en Patrick uit Belgie mee. Blijven dus nog vier plaatsen over.
En inderdaad, je hebt helemaal gelijk: dit is een wereldreis (niet alleen letterlijk, maar ook overdrachtelijk) voor heel weinig geld. Overigens denk ik dat wanneer je voor de 19e april (de datum zou je zoals de plannen er nu voor staan zou moeten vliegen) wel 100 euro op het ticket kunt besparen wanneer je wacht met boeken tot de laatste week. Beste adres daarvoor is Travelpoort Gambia in Leiderdorp: www.gambiatravel.com
Kom je overigens een weekje eerder, dan kun je misschein ook nog mee naar NIokolo KOba. Een van de laatste oerbossen in West-Afrika met een hele spannende flora en en fauna. Dat zou je 190 euro extra kosten.
Marius Dussel,
vader van Marcel die momenteel met een groep in het NIokolo KOba zit.