Meerdaagse trektochten en buspassen IJsland

Over 1 week zitten mijn dochter (16 jaar) en ik met een 70 en 50 liter volle rugtas in IJsland. Bestemmingen in IJsland hebben we nog niet helemaal uitgestippeld omdat alles zo mooi lijkt. Liefst willen we alles zien maar we hebben maar 14 dagen. We hebben een goede rugtast (Osprey), tent (vango tunnel 3,3 kg, selfinflating matrasjes, goede slaapzak, e.d. mee. We zijn op zoek naar personen die al meerdaagse trektochten hebben gedaan met volle bepakking. Liefst trektochten van rond 3 dagen (mag iets meer of minder zijn). De trektocht van Landmannalaugar naar Skogar hebben we in het vizier maar weten niet of dit geschikt is voor ons. We hebben geen wandelstokken e.d. bij ons namelijk. Heeft er verder iemand ervaring met de buspassen? Ik vind ze erg duur namelijk (weg goedkoper als een auto huren maar ruim 350 euro p.p. voor buspas om IJsland door te crossen is naar mijn mening behoorlijk.
We willen graag zoveel mogelijk zien maar weten niet goed welke pas we het beste kunnen aanschaffen en waar dat kan. Wie wil ons op weg helpen?

Ik heb geen ervaring met trekkings in IJsland, en de bus. Ik had een auto gehuurd.
Maar ik wilde alleen even zeggen dat je waarschijnlijk in het Lonely Planet forum wel antwoorden krijgt. Daar zitten ook diverse IJslanders op die vragen beantwoorden.

Wandelstokken kun je misschien wel huren van een tour operator.
Let goed op hoe vaak de bussen gaan (ik dacht maar 1x per dag) en hoeveel je dus wel of niet kunt doen in 14 dagen.

Overigens kun je vast ook al veel info vinden in deze thread.

Succes,
Cécile