Ervaringen in ijsland

Hoi,
Ik ben Afkenel, 27 en ik zou graag van jullie wat ervaringen willen horen/delen.

Mijn plan is om het einde van de zomer 3 a 4 weken naar IJsland te gaan (eind augustus, begin sept). Het lijkt me een geweldig land! Het trekt me enorm. Ik heb al best wat info gelezen en verzameld maar ben erg benieuwd naar ervaringsverhalen.

Heeft iemand ervaring met rondreizen zonder reisorganisatie (in je eentje) in IJsland?

Kom je daar gemakkelijk in contact met andere reizigers of de inwoners van het land?

De periode augustus september is met mijn werk het handigst, maar is het op IJsland een goede periode om te reizen? Iemand ervaring?

Ik weet dat er een bus het eiland rond rijdt en dat je auto’s kunt huren.
Heeft iemand ervaring met deze opties?
In mijn eentje een auto huren lijkt me duur en niet verstandig.

Ik ben gek op natuur, wil graag veel zien en vind het heerlijk om te wandelen, ook contact met bevolking, cultuur vind ik leuk. Ik weet dat het niet een goedkoop land is om te reizen maar ik hoef ook niet zo nodig in een hotel. Ik verblijf veel liever in een hostel of in een tentje. Je kunt het natuurlijk zo duur maken als dat je zelf wilt.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Heeft iemand nog belangrijke tips? Waarvan je zegt, dat moet je echt weten of…

Ik ben er nog niet uit of ik daadwerkelijk alleen ga of nog op zoek ga naar een reisgenoot.
Afgelopen najaar ben ik 1,5 maand alleen naar Zuid-Afrika geweest en dat is me goed bevallen. Het voordeel van alleen reizen is dat ik heel makkelijk contact legde met andere rezigers en dat vond ik erg leuk. Ook heb je veel vrijheid. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel leuk met 1 of meerdere reisgenoten te gaan.

Nou, een hoop vragen

groetjes Afkenel

Zijn er mensen die met me mee zouden willen naar IJsland in de periode eind augustus, begin september? Zie voor verdere info mijn vraag over ijsland hierboven.

groetjes afkenel

Ik weet niet of je al antwoorden op je vragen heb gevonden, maar iig over het transport: er is iid een bus met verschillende routes over het eiland, zogenaamde buspassports, waarmee je voor een bepaalde tijd over de gekozen route kunt reizen. Alleen rijden de meeste bussen deze route alleen vanaf ong. half juni tot eind augustus.
Als je een auto wil huren, maar dat in je eentje te duur vind, kan je bijv. bij aankomst in een hostel een briefje hangen op prikbord met dat je reisgenoten zoekt, dat wordt wel meer gedaan.
Hier de link naar de website voor de buspaspoorten: http://www.re.is/home/iceland_on_your_own/

bedankt Mela voor deze tip!
afkenel