Hey,
Mijn plan is om eind mei / begin juni in IJsland door te brengen. Op dit moment heb ik nog weinig invulling voor die periode.
Op zich lijkt het me wel leuk om met een “reismaatje” deze reis te ondernemen. Om wat over mezelf te vertellen, ik ben een jongeman van 24 jaar.
Ga je ook in deze periode, of heb je goede ideen om daar te gaan doen, laat maar horen.
Hei,
Voor transport wilde ik het openbaar vervoer gebruiken voor tussen de steden. Maar volgens mij komen die niet bij de natuurwonderen dus zal je toch een auto moeten huren.
Een auto meenemen heeft voor mij geen zin. Ik wil vanaf IJsland doorvliegen naar Oost Canada.
Dan lijkt mij de beste optie om een auto te huren.
Kun je gaan en staan waar jij wilt … en voor hoelang je dat wilt.
Bij openbaarvervoer ben je toch wel heel erg afhankelijk van de geboden verbindingen en tijden. Ik heb er niet echt opgelet omdat ik met mijn eigen auto ben gegaan. Maar veel ‘bussen’ ben ik eerlijk gezegd niet tegengekomen.
tussen de steden rijden gewoon bussen, al gaan ze niet zo frequent als bij ons. voor veel dingen heb je echter een auto nodig, hetzij je eigen of met een tourtje.
Ligt eraan wat je wilt. Ik heb er in april rondgereden met een huurauto en vond die sneeuw en half bevroren watervallen juist mooi. Eind mei lijkt mij een prima tijd om te gaan. Juni, juli en augustus zijn echt hoogseizoen en duurder qua overnachten en autohuur. Mei wordt ook al populairder, maar is waarschijnlijk nog wat goedkoper en misschien kun je dan nog wel zonder vooruit boeken accommodatie vinden.
En ja het is koud, vooral omdat het meestal hard waait. Maar daar hebben de IJslanders een perfecte oplossing voor: hete baden (hot pots)! Mmmmmm Zelfs kleine plaatsjes hebben wel een zwembad (buitenbad meestal 29 graden) met een paar hete baden om in te zitten (vaak 40 graden en 43 graden), en vaak ook turks stoombad en sauna. Ook sommige hotels hebben van die hot pots.
Lees mijn tips over IJsland (bv. hoe hou je het betaalbaar?) en autorijden in IJsland op mijn website> Travel > Iceland 2007.
Veel plezier, het is een onwaarschijnlijk prachtig land!
Cécile
Ik plan een vakantie naar zuid west Ijsland begin april 2011.
Ik wil daarbij heel graag het schiereiland Reykjanes met zijn vulkanisch bronnengebied bezoeken. Op foto’s zie ik overal van die mooi gekleurde ondergrond. Ik vraag me af of dat ook al te zien is in april of ligt dan alles nog onder de sneeuw ?