Hallo, kan iemand mij vertellen hoeveel dagen ik nodig heb om de belangrijkste bezienswaardigheden in Ijsland te bezihctigen??
Is alles ook goed te doen met de bus en is Ijsland duur? Vast bedankt voor jullie info.
Ilse
Dat ligt er aan wat je allemaal wil zien.
Als je je reis beperkt tot Reykjavik en omgeving (Geysir, Thengvellir e.d.), dan kun je met een week volstaan.
Neem je andere bezienswaardigheden erbij (Myvatn, skaftafell e.d.), dan kun je er nog een week bijdoen.
Maar het is ook wel persoonlijk. De ene reist sneller dan de andere.
Ik heb zelf beperkt ervaring met de bus in IJsland. Ik heb een paar keer een bustrip gemaakt met een speciale bus om naar het binnenland te gaan (o.a. Landmannalaugar). Dat ging goed, maar je moet wel in de gaten houden dat dergelijke bussen maar 1 keer per dag vertrekt.
Maar volgens mij is alles wat aan de ringweg nr 1 ligt per bus goed bereikbaar.
Ja, IJsland is duur. Duurder dan Nederland. Goed sparen dus.
succes.
In 2011 ben ik met een georganiseerde reis geweest (Summum, 7 dagen), maar feitelijk kwam dat er op neer dat we bij een hotel werden gedropt en dat er een lokaal bureautje langskwam waarbij we de excursies konden boeken. In die week zijn we inderdaad dan ook niet verder gekomen dan dagtochten vanuit Reykjavik, waar overigens weinig mis mee was, je hoeft niet heel ver te gaan voor schitterende landschappen. Het is maar net wat je wilt, een eerste kennismaking met dit prachtige land, of het echt goed verkennen.
De prijzen vielen mij overigens nog wel mee, het hotel was onderdeel van de reissom dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen, maar het eten zowel in Reykjavik als daarbuiten was toch niet echt duur, of er waren in ieder geval genoeg redelijk geprijsde restaurantjes. Alleen alcohol is echt stevig aan de prijs.
Dank je voor de info!
Wij hebben in 2 weken met een jeep het eiland rondgereden, het kan sneller maar het noorden en het zuiden hebben hele mooie plekjes die ik nooit had willen missen. Check onze route en wat impressies (foto’s/video) op Rondreis door IJsland
En IJsland is duur, erg duur. Uiteraard kun je op veel dingen besparen, maar een biertje kost snel 7 euro, en een stuk vlees in een restaurant niet zelden 40…
Ik ben 5,5 jaar terug naar IJsland geweest. Met een georganiseerde reis 2 weken helemaal rond geweest. Dat was toen goed te doen omdat het zomer was maar in de winter zijn wegen moeilijker begaanbaar. Openbaar vervoer heb ik geen ervaring mee. En ja, duur! Maar suuuuuuper mooi!!!