IJsland met openbaar vervoer

Hoi allemaal!

In mei ga ik 3 weken alleen rondreizen door ijsland, wat natuurlijk super gaaf is! Maar aangezien ik geen rijbewijs heb moet ik het met de bus doen. Overal lees ik dat erg ingewikkeld is, en ik vroeg me af of iemand hier al ervaring mee heeft of dat iemand tips heeft? En kom je ook bij de toeristische attracties met de bus?

Ik hoor graag van jullie!

De lente is een mooie tijd om IJsland te bezoeken. In mei valt, althans volgens de weerstatistieken, het minste regen.

De busmaatschappijen in IJsland zijn veelal particuliere ondernemingen. Buiten het zomerseizoen zijn de busdiensten beperkt.

De Reykjavikse busmaatschappij Strætó rijdt ook in het voorjaar op enkele lijnen. Met een beperkte dienstregeling, vooral naar bestemmingen in het zuiden van IJsland en naar Akureyri. Al naargelang de bestemming soms éénmaal daags, soms enkele malen per week.

Meer info op de website van Strætó : Iceland bus schedules and Maps

‘Google translate’ is your friend !
[TABLE=“width: 180”]

maandag

mánudagur

dinsdag

þriðjudagur

woensdag

miðvikudagur

donderdag

fimmtudagur

vrijdag

föstudagur

zaterdag

laugardagur

zondag

sunnudagur

[/TABLE]

Vast een fijne reis !

Ons viel het best mee. Inderdaad goed kijken wat de dienstregeling is, 1 bus per dag mis je liever niet :wink: En de attracties in de natuur (verder weg van de gewone wegen) betekent groepsexcursies gebruiken, vanuit Reykjavik zijn die er massaal van meerdere bedrijven maar ook vanuit pakweg Akureyri.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Oke heel erg bedankt voor de reacties, ik ga er naar kijken!