Backpacken IJsland

Omdat mijn wens om naar IJsland groter is dan mijn budget zit ik er aan te denken om door IJsland te gaan backpacken…Heeft iemand hier ervaring mee?
Wellicht is er nog iemand die het leuk vind om dit te ondernemen…
Alle info is van harte welkom :wink:

Groetjes van Kitty

IJsland is inderdaad niet bepaald een low-budget-land. Wat is jouw definitie van backpacken? Met OV reizen? Dat kan in de zomermaanden goed, er zijn dan allerlei (lange afstand) buslijnen, die bijvoorbeeld 1 x per dag of een paar keer per week gaan. Maar zeker niet goedkoop. Ik vermoed overigens dat je ook best goed kan liften op de doorgaande routes, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Om te overnachten is kamperen waarschijnlijk de voordeligste optie. Campings zijn er veel, dus dat is goed te doen. Op diverse campings is kookgelegenheid aanwezig, maar dat is niet standaard. Je zult dan dus wel je eigen kookspullen moeten meenemen. Boodschappen zijn overigens ook duurder dan in Nederland.

Dank je wel…ik ben wat aan het orienteren. Het zal idd kamperen worden dan en met bussen door het land reizen. Uit je verhaal begrijp ik dat jij er ook rond hebt gereisd? heb je dat ook backpackend gedaan?

Wij waren in 2015 op fietsvakantie in IJsland, en hebben ook een aantal etappes en dagtrips met de bus gedaan. Grotendeels gekampeerd. Mocht je het leuk vinden, ons reisverslag vind je hier: http://opfietsvakantie.nl/index.php/in-het-buitenland/ijsland-2015