Wij hebben zelf een organisatie die vakantiereizen organiseert in Turkije (Alanya). Op een leuke en luchtige manier laten we mensen kennismaken met de vriendelijke bevolking en de prachtige omgeving die Alanya rijk is.
Het is vaak zo jammer om te zien dat het toerisme hier draait op de all-inclusief hotels. Je bent op vakantie geweest naar Turkije alleen wat kun je over de bevolking of het land vertellen ?? (dat het zwembad en de zee mooi waren??).
Nee hoor ! Wij gaan al 13 jaar naar Turkije en ondanks dat we de laatste jaren all-in nemen hebben we wel heel veel contact met de plaatselijke bevolking gehad. (nu nog trouwens)
De uitstappen die wij al gemaakt hebben zijn niet meer te tellen, en we hebben ook echt kennis gemaakt met de Turkse cultuur.
We hebben ondertussen al heel veel vrienden in Turkije (ik ga ook naar de Turkse les, omdat ik echt met die mensen wil communiceren - en dat wordt enorm geapprecieerd).
Dus sorry hoor, maar niet iedereen die een all-inclusive boekt is zich “onbewust” van de Turkse cultuur ?
Soms moet je ook beetje rekening houden met gezondheid, goed te been zijn of niet, enz…
(en voor mensen met kleine kinderen of zo komt dit wel een pak voordeliger uit, toch ?).
Pcies Kaylo!!!
EN er zijn ook mensen die, zoals wij, nog steeds in een app duiken, een auto voor de deur hebben, en eigenlijk alleen maar tussen de mensen willen leven!!!
Maar ook mij gaat het tever om mensen zo in hokjes te duwen!!!
Hopelijk zijn er mensen die er wel behoefte aan hebben om geholpen te worden om het ‘land’ te verkennen
Wij gaan de laatste jaren ook altijd naar een All Inclusive hotel. Puur en alleen omdat het het gemakkelijker en voordeliger is met een kind erbij. Maar moet er niet aan denken om daar de hele vakantie te vertoeven. We gaan gewoon op pad want ik moet de hele omgeving gezien hebben en zijn we rond etenstijd niet terug dan eten we onderweg.
Wij gaan heel zelden A.I. en de zuidkust hebben we wel een keer gehad hoor.
Turkije is zo de moeite waard om andere plekken/steden/natuur te bezoeken!!
Wij vragen ons zelf af waarom niet meer mensen lekker relaxed rondreizen??
Zo doe je zeer veel en leer je het land en zijn mensen het best kennen.
In 1999 toen de PKK leider werd opgepakt zijn wij zelfs in Dyarbakir geweest en hadden het zeer naar onze zin en geen problemen gehad, alleen maar vriendelijke mensen die ons uitlegden wat er echt aan de hand is en respecteren hoe wij er tegenaan keken.
ik ben het helemaal met beps en kaylo EENS!!!
Ik boek ook AI maar ik ben echt wel op de hoogte van het mooie natuur, cultuur enz van TR!!!
Waarom ga ik anders naar Turkije niet alleen voor het AI hotel!!!