Medisch reisadvies

hallo,mijn vrouw en kind en ik,gaan naar de provincie isabela op vakantie in juli,er reist de vraag of ze daar wel een malariakuur voor moeten volgen,mijn vrouw een philipijnse denkt dat het niet nodig is,ik wel we zijn ervoor naar het tropisch instutuut in antwerpen geweest,zij gaven aan dat het wel nodig is ,maar mij vrouw en haar zus denken dus van niet,kan eimand mij even laten weten wat we moeten kiezen,die malaria pillen zijn ook nog eens peperduur.?alvast bedankt.>>>:zon02::chin:

Ik weet niets van de provincie waar je naar toe gaat. Ik kan je wel vertellen over mijn ervaring. Ik ging naar Davao, hier in nederland kreeg ik het reisadvies malariapillen meenemen, dure tabletten gekocht. Kom ik daar, krijg ik te horen dat er in Davao geen malaria is. Dus vraag advies aan de mensen die daar wonen.

bedankt henk,ik dacht het al.t,is hoe langer hoe meer een commerciele bisnis om je maar dan ff dat of dat voor te schrijven,ik had daarstraks ook nog even contact met een aantal andere philipijngangers en die hebben dat nooit hoeven in te nemen ,tja dan denk je al gauw wat een toestand. bedankt nog eens en misschien tot een volgende keer.>>>:chin::zon02:

Hallo,

Inmiddels woon ik sinds 01/03/2009 in de Filipijnen. Eerst op Mactan Island (Lapu Lapu City) en vervolgens woon ik nu sinds 23 mei in Negros Orient op het platteland en ben het woord “malaria” oftewel de ziekte hier nog niet tegengekomen. Mogelijk dat het middel erger is dan de kwaal. Immers de Farmaceutische industrie is alleen maar gesteld op het gebruik van haar produkten.
Geniet van je vakantie zou ik zeggen…:vak01:

bedankt meneer,ik volg het op.

tegen mij is bij de vaccinaties bij meditel gezegd dat malaria alleen nog voorkomt op palawan en dat voor de overige eilanden geen malaria tabletten nodig zijn

Palawan en de provincie Isabela liggen ook op grote afstand van elkaar.