medio december/bgin januari China kkkoud

Hallo,

We willen kleine 4 weken op vakantie in China. Vanaf +/- medio dec. t/m begin jan. Ik vrees dat het behoorlijk koud zal zijn, maar dat mag de pret niet drukken om deze route te volgen:
-Start in Beijing.
-Xi’an.
-Lijiang (Dafo, Le Shan).
-Guilin/Yangshuo.
-Nanjing (ook een trekking door Huang Shan, of Wuling Yan)
-Vervolgens weer terug naar NL, maar weet nog niet wat het meest gunstig is (verneem dat treinen naar Shanghai en vanuit daar terugvlucht naar NL het meest geschikt is).

Heeft iemand een tips voor deze route:
-is het haalbaar?
-slimste reismanier tussen de plekken, gezien de grote afstand (liever niet reserveren vanwege flexibiliteit; iemand ervaring met last minute vluchten?)

Alvast bedankt!

en daarnaast nog een thee-vraag: iemand een tip waar een fijn theehuis is (museum, artikeltjes te koop, etc; ik neem aan in het seizoen dat wij reizen geen theeplantage)?

Hallo Debbie,

In 4 weken moet het wel lukken om de dingen die op je lijstje staan te zien. Het zal in sommige delen van het land dan inderdaad niet warm zijn, maar gelukkig hebben ze er op sommige plekken gewoon verwarming, dus écht koud zul je het niet zo snel hebben.

Wat betreft je vlucht zou ik kijken wat de goedkoopste optie is.
AMS - BJ - AMS
AMS - SHAN - AMS
AMS - BJ - SH - AMS

Er gaat een snelle trein tussen Beijing & Shanghai, het kan de moeite zijn om die te nemen als een bepaald ticket goedkoper is. De trein doet er zo’n 5 uur over.