me laten uitschrijven in Nderland

hallo met Frank hier,ik ben 62 jaar en heb een paar herseninfarcten gehad (2002)
Ik heb een w.a.o. uitkering van 80-100% en toestemming van het u.w.v. om in de Filipijnen te gaan vestigen,
Ik heb nu een postadres in Nederland maar zou me graag permanent willen gaan vestigen in de Filipijnen
wat te doen en wat is wijs?
w.a.o. bruto word dan netto ?
ik heb later als ik 65 word alleen a.o.w
is er een reden om me zorgen te maken dat uitkeringen later zouden gekort worden omdat men in een goedkoper land woont? (wat dus niet is) ,
graag advies en tips ,duidelijk graag mij geheugen is niet al te best na mijn herseninfarcten.
vast bedankt frank

Hallo Frank
Ik dacht dat u woont in Bohol en dat u getrouwd en gescheiden ben en dat u twee huizen heeft in bohol !
groetje
picard

ik ben in de filipijnen en in nederland,ben in de filipijnen nog nooit getrouwd geweest,alleen in nederland, heb een huisje in bohol en een waarvan ik niets zeker van ben is voor het gerecht nu in bohol, ga elk jaar 2 x terug naar nederland.
hoe zit het met u? ook in de Filijpijnen?

Ja ik woon 8 jaar in Cebu .
Waarom gaat u uitschrijven in Nederland ?
Als u uitschrijft in Nederland verwittigt de Nederlandse Staat de Filipijnse overheid en ge wordt hier belast op uw inkomen !
U schrijft dat u hier twee huizen heb ge weet toch dat niemand van de buitenlanders eigendom kan bezitten hier ! Ook zullen de advokaten de prijs wel opjagen in dit corrupt land !
Maar ge kunt wel een condominum in uwe eigen naam bezitten als 40 % in een gebouwd !
Maar ik moet er geen hebben condominums zijn duivenkoten en te duur en ook te klein !
Groeten
Picard

my advice is buy a condominium unit,

Dat is inderdaad een goede raad maar de tekst is niet volledig, het bijvoegsel, my advice is buy a condominium unit TO ME mankeert
Er word zeer veel reclame gemaakt over condomiumm’s, een koppeltje dat bij mij inwoont hebben een condomium gehuurt, alleen de electriciteit heeft 7000 Php gekocht voor een maand en zij waren zelden daar
Als kano en je de klappen van de zweep niet kent word je altijd geneukt zoals de Nederlanders zeggen
Diet u klacht in over die hoge prijs dat zal het antwoord zijn, Yes sir dont forget dat in cluded that prijs ther is de acomodation included
Met andere woorden u koopt zo een ding en dan maandelijks betaalt u niet alleen de electriciteit maar ook nog de bedrading, meter enz enz , idem met water, het verbruik en gebruik van de leidingen
Inderdaad als het condomium op uw naam staat dan heb je bij verkoop het recht van 50´% van de verkoop, een condomium kunt u ook alleen kopen en het later terug verkopen, maar aan welke prijs ??
Nee ik zou het nooit doen, in mijn huis doe ik wat ik wil, in zo een apartement doe je nooit wat je wil zonder de geburen te vergeten die meestal problemen zoeken of gewoon geen contact met u willen hebben
Zo dat is mijn idee, ik ben ook dikwijls aangesproken geweest door verkopers, maar ik hou mijn huis waar ik meer aan heb dan een appartement
Picard

Gewoon samen met je gf/vrouw huisje kopen.En hopen dat de relatie niet stuk gaat…:slight_smile:
Uit laten schrijven uit Ned. moet je niet zo gauw doen.