MBO-V verpleegkundige in Aussie

Beste mensen,

Wie kan mij vertellen of ik als Registed Nurse aan de slag kan in Australie met het MBO-verpleegkunde diloma?

Met vriendelijke groet,
Mel

Had ik ook graag geweten. Ben je al op 1 of andere manier iets te weten gekomen?

Ik wil ook graag vanaf september een aantal maanden als verpleegkundige in Australie werken. Heb je al iets gevonden? Op veel sites zie ik wel staan dat ze veel verpleegkundigen zoeken. Ik ben alleen benieuwd hoe die engelse taal toets is die je moet maken, ben bang dat ik die niet zal halen want hij schijnt erg moeilijk te zijn…:S

Zelf ben ik ook geinteresseerd om als (psychiatrisch) verpleegkundige voor bepaalde tijd aan de slag te gaan in Sydney later dit jaar. Wat je sowieso moet regelen is je visum (work en holiday), een IELTS test omdat je anders niet aan de slag kan. Deze schijnt inderdaad zwaar te zijn, ik heb hem zelf nog niet gedaan maar zal hem wel gaan plannen binnenkort… Daarnaast denk ik dat ik nu maar gewoon ga solliciteren (engelse CV e.d. is dus wel handig om te hebben), want pas als je meer zekerheid hebt over data kun je meer gaan regelen, visum ticket huidige baan opzeggen… Toch? Zijn er verder nog mensen die dit al gedaan hebben en nog tips hebben, over via welke organisatie het beste te solliciteren? Er zijn namelijk verschillende te vinden via het internet…
Nou nurses, heel veel succes en plezier in ieder geval!

Groetjes Saskia :zon02:

Hallo,

Er is maar 1 diploma dat herkend wordt in Oz en dat is HBO-Verpleegkunde.

De rest is wordt niet erkend!!! Ik heb zelf bij de nurseboard van South Australia gestaan met ZV en dokterassistente er wordt niets erkend, geen recongnition of prior learning. Ook A verpleegkundigen niet!!

Knoop dat goed in je oren en denk niet dat je hier onderuit komt.

De IELTS test (academic level) 4 x band 7 of OET is gewoon zwaar en snel. We kennen mensen die RN papieren gehaald hadden en niet deze test haalden. Weg geld!!! ($20000 per jaar) .

Lieneke

Hallo,

Het is sowieso op het moment heel moeilijk om Australie binnen te komen ze hebben ongeveer de deuren dichtgegooid. De eisen zijn ook erg aangeschrept er komt een nieuwe lijst met beroepen die te kort zijn in Australie. Meestal accepteren ze alleen maar HBO diploma’s voor een skilled visa of je moet een baan vinden dan is het geen probleem en heb je visa zo.

Ik ben nog even verder gaan zoeken en op de site visafirst.com is wat aardige info te vinden over toelatingseisen wat betreft Australie, bijv dus het minimale banksaldo van 3000 euro + (geld voor) een returnticket bij het binnenkomen van het land! De IELTS test schijnt vooral heel snel te gaan (weinig tijd voor lezen/beantwoorden) dus oefenen blijkt behulpzaam!
Verder moet je je inschrijven bij de nursing board van de betreffende staat waar je in wilt werken (voor elke staat is dit een verschillende board). Hierbij kun je je namelijk als Registered Nurse in laten schrijven.
Nog even: IELTS examen kost ff ruim 180 euro per keer en een WHM visa is ff ruim 190 euro.
Succes en vooral veel plezier!! Groetjes Saskia :zon02:

Hallo,

Dat bedrag wat je noemt dat is alleen voor een working holiday visum en niet als je voor een permanent visa gaat.
Een Ielsttest is inderdaad nodig als je een permanent visa gaan aanvragen dat is niet nodig voor een working holiday visa.
Weet wel dat het beter is om al een baan te hebben dan kom je gewoon makkelijker Australie in op dit moment.

Hallo,

Op de website van het ANMC, het orgaan dat je diploma waardeert en dus aangeeft of je “suitable for migration” bent, staat ook het volgende:
Where the ANMC is satisfed that the education program
undertaken by a nurse/midwife in a member state of the
European Union is/was consistent with the European
Union Standard for the education of “nurses/midwives
responsible for general care”, (European Directive
2005/36/EC),
then the nurse/midwife will be suitable for
migration without having to complete a competency based
assessment program
Mij lijkt dit ook voor MBO-V te gelden. Het RIBIZ kan dit vermelden bij je bewijs van registratie wat zij dienen op te sturen naar het ANMC . Of doe ik nu wel heel erg aan wishful thinking???

greetz, micky

Hallo Mickey,

Allereerst werk jij al als MBO-v verpleegkundige in Aussie land.
En waar.
Ben je al door een nurse board erkend van Australia dat is wat anders dan een skill assessment.
Ben benieuwd of het jouw wel lukt om daar te werken .
Hou me op de hoogte.

Groetjes Lieneke

En… weet iemand al hoe het zit als MBO-verpleegkundige?
Of is het al gelukt bij sommige van jullie?

Ben benieuwd…ben ook al een paar maanden aan het denken om voor minimaal 1jr naar Aussie te gaan, in eerste instantie met een working holiday visa. Moet ik voor volgend jaar sept aanvragen want dan word ik 30!
En anders was ik aan het denken om gewoon voor een paar weken tot max 3 maanden te gaan met een gewoon visum, daar wat netwerken, contacten leggen, informeren bij ziekenhuizen etc. Dan weet ik wat mijn kansen zijn, kan ik me orienteren op de huizenmarkt, waar ik zou willen wonen etc.
Maar verhalen en tips van lotgenoten hoor ik liever!

Hallo,

Ik ben bezig om eind oktober opnieuw te vertrekken richting Australie (de vorige keer was een aantal maand vakantie). ik ben anderhalf jaar geleden afgestudeerd aan de hbo-v GGZ en zit er over te denken om o.a. als verpleegkundige te gaan werken deze keer. Kan iemand me vertellen of je de IELTS test hier in NL moet doen of is het ook mogelijk om deze in OZ af te leggen? Toen ik in OZ was begin van het jaar hoorde ik van veel mensen dat zorginstellingen je soms zelfs sponsoren om over te komen etc. Heeft iemand hier ervaring? Ik ga trouwens in eerste instantie gewoon op een working holiday visa, ik ga ervanuit dat je dan ook gewoon als vpk mag werken toch? Alvast bedankt!

Groetjes Jolien

Hallo allemaal,

Ik heb nog even rondgekeken en op de speciale sites van Australie gekeken. Daarin staat duidelijk dat je engelse tests zoals de IELTS moet halen en dat je min een bachelor of nursing moet hebben. Dus dat is een HBO opleiding. voor minder kun je naar huis gaan.

Hieronder de links waar het staat beschreven.
http://www.nursingmidwiferyboard.gov.au/Internationally-Qualified-Nurses-and-Midwives.aspx

Ik zelf ben nu ook namelijk speciaal daarvoor bezig met de HBO-V opleiding. Zodat ik na mijn studie ook een kans kan gaan wagen. Want met een MBO-V alleen red je het niet. Als dat wel zo is dan heb je of goede connecties of gewoon veel geluk.

Succes.

letterlijk:
**Criteria Assessment of criteria
[FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]Applicant must provide documentary evidence that their
qualifications, or qualifications and experience meet the
[/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]accepted education standards for nursing and midwifery in
Australia.
[/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]For a registered nurse and midwife, the evidence provided
[/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]by the applicant demonstrates that their education
[/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]preparation meets NMBA-approved accreditation
[/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]standards as follows:
[/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]• [/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]For registration as a [/SIZE][/FONT]
[FONT=HelveticaNeue-Bold][SIZE=1]registered nurse, **[/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]the
[/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]minimum qualification must be a university-based[/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]8
[/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]Bachelor degree (or where relevant, a postgraduate
qualification) and the minimum length of the course is
equivalent to six semesters’ full-time study.
[/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]7. The education standards are as defined by the NMBA-approved course accreditation standards. These documents are available on the Board’s website
at http://www.nursingmidwiferyboard.gov.au/Accreditation.aspx. Users should also review the communiqué from the Board’s meeting on 23–24 June 2010
for further clarification on some of the contents of these standards; available at http://www.nursingmidwiferyboard.gov.au/News/Communiques-from-Boardmeetings.
aspx
8. Users should also review the communiqué from the Board’s meeting on 23–24 June 2010 for further clarification on the content of the accreditation standard
for courses leading to registration as a registered nurse; available at http://www.nursingmidwiferyboard.gov.au/News/Communiques-from-Board-meetings.aspx

[/SIZE][/FONT]

wat is MBO-V vertaald?
ben belgische en wij werken met het statuut A1 of A2 verpleegkundige

ik kom net van australia en ben langs geweest bi jde nursing board.
is inderdaad niet makkelijk om binnen t geraken als verpleegkundige…

hebben ook alle originele documenten nodig en vertaald door beëdigd vertaler…

weet iemand de exacte prijs van de registratie?

laat me weten als het iemand is gelukt? ik start er hopelijk binnenkort mee

alleszins succes iedereen!!!

Beste

Ik ken A verpleegkundigen in Australia maar die werken als verpleeghulp.
Onze diploma word niet erkend. neem een zak met geld mee daar zijn ze meer in geintereseerd jij krijgt geen visum als verpleeghulp.

Hi everybody,

Ik ben geregistreerd als verpleegkundige (RN division 1) bij de AHPRA. Indien je alles goed voorbereid is het dus goed mogelijk om met een MBO-V toch te mogen werken in OZ!!! Van belang is dat je je syllabus(certified copy) van school hebt en deze laat vertalen. Het RIBIZ stuurt een verklaring van registratie en dat de opleiding voldoet aan de Europese Richtlijn.
Voor de Belgen: Indien je gegradueerd verpleegkundige(A1?) bent is het ook geen probleem.
Ook goede referenties die gewild zijn om in het Engels contact te hebben met werkgevers of agencies is van belang!!
Kosten:
ANMC: 485 €(afhankelijk wisselkoers)
AHPRA: eerste registratie en 2x verlenging: 341 €. Jaarlijks moet je deze verlengen (115$)
Vertaler: 340 €

Hoop jullie een beetje te hebben geholpen,
Greetz, Micky

Maar je krijgt alleen een visum alsl je erkend word als RN nurse Austraia wil alleen maar Nederlanders met een HBO V diloma. Waarom worden wij dan afgewezen met een MBO V diloma?

Groetjes
Lieneke

Tja…ik weet niet hoe het kan dat de een wel RN wordt en de ander niet.(Heb je IELTS op academisch niveau gehaald, minstens een 7 voor ieder onderdeel?).
Als je RN geregistreerd bent dan keurt het DIAC je visum goed hoor( zij gaan ervan uit dat het skills assesment body zijn werk goed doet!)
Als je het assesment niet positief haalt vraag dan waarom niet.
Voor mij is het onduidelijk op welk deel je bent afgewezen(ANMC, DIAC?)

En als je droom OZ is dan wellicht dan 2 jaar investeren en proberen duaal HBO-V te doen.

Greetz, Micky

Aanvulling:

Op een WHV is werken als RN ook met een HBO-V bijna niet te doen, teveel papierwerk en te duur. Maar werken als verpleeghulp is dan wel goed te doen, je komt zo in contact met werkgevers en het betaald beter als menig fruitplukwerk!

Een ZV diploma gecombineerd met doktersassistente zal je geen registratie als RN opleveren, ondanks je ervaring. Je bent dan immers geen verpleegkundige.

Alles wat ik heb beschreven heb ik gedaan voor een PR visa( 175 of 176)

Greetz, Mien

[quote=“micky38, post:19, topic:57525”]

Aanvulling:

Op een WHV is werken als RN ook met een HBO-V bijna niet te doen, teveel papierwerk en te duur. Maar werken als verpleeghulp is dan wel goed te doen, je komt zo in contact met werkgevers en het betaald beter als menig fruitplukwerk!

Een ZV diploma gecombineerd met doktersassistente zal je geen registratie als RN opleveren, ondanks je ervaring. Je bent dan immers geen verpleegkundige.

Alles wat ik heb beschreven heb ik gedaan voor een PR visa( 175 of 176)

Greetz, Micky

2 likes