MBO verpleegkundige in Australië 2015

Hallo allemaal,

Ik ben recentelijk afgestudeerd als MBO verpleegkundige in het ziekenhuis.
Daarvoor heb ik ongeveer 3 jaar als gediplomeerd verzorgende-IG gewerkt in het verpleeghuis.
Graag zou ik voor 1 tot 2 jaar als verpleegkundige in Australië willen werken op een PG afdeling in een verpleeghuis.
Ik moet als afspraak met het ziekenhuis 2 jaar nawerken na het behalen van mijn diploma dus heb gelukkig genoeg tijd om informatie te verzamelen.

Ik ben op internet aan het zoeken naar informatie maar wat ik merkt is dat er heel veel te vinden is maar dat ik het lastig vind om de informatie te filteren die voor mij van toepassing is.
Veel informatie is ook van een lange tijd geleden (2010) en ik vraag mij dus af hoe veel er is veranderd in de tussen tijd.
Zelf heb ik geen connecties in Australië.

Elke stukje informatie die jullie voor mij hebben helpt mij al een stukje verder naar mijn droom.
De vragen die ik zoal heb zijn:

1. Hoe solliciteer ik voor deze functie bij een verpleeghuis in Australië? Hoe kom ik met werkgevers in contact?
  2. Wat moet ik daarvoor allemaal laten vertalen (bv. diploma) en waar kan ik dit laten doen?
  3. Moet ik mij registreren in Australië om als verpleegkundige (of als verpleeghulp) te kunnen werken in een verpleeghuis?
  4. Moet ik een Engelstalige toets behalen om mijn taalvaardigheden te kunnen bewijzen.
  5. Hoe weet ik welk visum voor mij toepasselijk is?
  6. Zijn er mensen of instanties die je hier mee kunnen helpen?

Met ieder stukje informatie ben ik al super blij en ik hoop dan ook dat jullie mij alvast wat verder kunnen helpen.

Heel erg bedankt,
Claire Maria Rousakakis

Hallo Claire Maria,

ik kan je niet echt helpen, maar misschien deze mensen wel: http://www.dutchcare.com.au/index.php/nl/ al was het maar dat zij je doorverwijzen naar de juiste mensen. Er moet volgens mij actuelere informatie te vinden zijn dan uit 2010. Zoek maar eens in het Australië reisforum op ‘verpleegkundige’. En dan de optie posts aanklikken. Dan vind je onder meer dit: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=169273&p=1003910&highlight=Verpleegkundige#post1003910 Daarin een paar antwoorden van mij via een vriend die huisarts is en ook in Australië heeft gewerkt.
Succes,

Willem