Als verpleegkundige tijdelijk naar Australië!

Hoi mede Reis/Australië fanaten :slight_smile:

Graag wil ik voor een bepaalde tijd (zeker niet definitief) naar Australië en er gaan werken binnen men eigen beroep, zijnde als verpleegkundige (bachelor diploma).

Ik ben een jaar geleden er al eens enkele maanden op vakantie geweest en vond het er fantastisch!

Nu weet ik ondertussen dat ik de IELTS test moet afleggen (academisch niveau)
Dimploma laten vertalen en dan legaliseren
Ik kan ook omdat ik nog geen 31j ben eventueel met Worker Holliday Visa gaan

Maar vooral zou ik graag eens ervaringen horen van Belgische (of Nederlandse) verpleegkundigen die dit reeds gedaan hebben.
Dus die heel de voorafgaande toestanden hebben doorlopen en er werkelijk hebben gewerkt (of nog werken…).

Alvast bedankt en hopend op leuke verhalen!! :zon02:
Ievaajah*

Hey!
Ik heb dezelfde plannen, wanneer wil jij die kant op? Heb je al reacties gehad?

Let me know!

Groetjes,
Mirjam

Via Wereldwijzer app

Dames, kennen jullie deze organisatie. Wellicht een startpunt:http://www.dutchcare.com.au/index.php/nl/

Wow,
Da’s zo’n soort van RVT(Rust en verzorgingstehuis) door Nederlanders in Australië??
Interesting…

Hej Mirjam,

Ik dacht ergens het najaar 2014 ofzo… nog geen vaste datum of maand ofzo opgeplakt.
Kwou eerst even alles opzoeken en uitzoeken. Want het blijkt minder gemakkelijk te zijn dan ik eerst dacht.
Verpleegkunde is in Oz nog steeds een knelpuntberoep MaaR langs de andere kant zijn ze het wel moeilijker aan’t maken om er ‘zomaar’ te kunnen starten…
Je registratie bij Australian board of nurses and midwifes kan gemakkelijk tot 1j duren en kost hopen geld. Dan moet je blijkbaar tegenwoordig een soort van ‘bridging course’ volgens om te laten zien of je het werk wel goed doet…
En daarnaast natuurlijk je IELTS en alles laten vertalen/legaliseren van diploma’s…

Van een vriend (arts) heb ik begrepen dat het inderdaad niet simpel is. Hij heeft een sabattical genomen en een jaar in Australië gewerkt. Zal ik eens vragen of jullie hem mogen mailen/bellen?

Ja, heel graag! Dankjewel!

Via Wereldwijzer app

Dat mag zeker Willem!
Maar zou er nog geen verschil zijn tussen artsen en verpleegkundigen?
Ik kan me voorstellen dat je als arts overal veel gemakkelijker binnen geraakt… ? :slight_smile:

Hallo dames,

ik heb mijn vriend gemaild en inmiddels een antwoord terug, ziehier:

He die Willem,

Dat is al weer lang geleden zeg. Die dames weten volgens mij aardig goed hoe ze de zaakjes moeten aanpakken
Het is inderdaad een hele toer, en het kost je een jaar, om werkende weg in de zorg van Australia te kunnen starten.
Je begint inderdaad met de IELTS, een pittige engelse test met 4 items waarop je standard of academic moet scoren ( artsen academic natuurlijk, dat wil zeggen, gemiddeld een 8 voor de 8 items en niet lager dan een 7 voor elk van de items. Als je dat hebt ( en 200 euro armer bent, of bij een herexamen meer natuurlijk ) dan is de rest een kwestie van geduld en stap voor stap de permis. verklaringen, vertalingen en stempels bij elkaar krijgen.
Voor artsen wordt je daar netjes in begeleid, en ik denk dat er voor nurses and midwives ook wel een instantie is, die ze begeleid.

Als dat allemaal geregeld is, dan oversteken, en bij de lokale regionale of nationale Board, als je documenten inleveren, verzekeringen afsluiten, aanmelden bij beroepsvereniging, bij de belasting, bankrekening openen, en afhankelijk van wat je gaat doen, nog even bijscholen, inwerken of een stageplaats vervullen.

Mijn belangrijkste tip is de volgende : plan goed welke periode je gaat : het australische belasting jaar loopt van juli t/m juli. Als je dus een kalenderjaar gaat werken dan val je in 2 x 6 maanden belastingjaren, en dat kan ontzettend aantrekkelijk zijn in de bepaling van de inkomstenbelasting die je moet betalen.

Ik hoef en wil die dames niet zelf te kontakten, want de details zijn voor nurses weer net even anders dan doctors, maar de essentie die zij noemen, klopt als een bus.

Ik had hem gevraagd of jullie hem konden contacten maar zoals je ziet denkt hij niet dat hij iets kan toevoegen omdat hij vindt dat jullie al goed bezig zijn en weten waarover jullie het hebben. Ik weet van hem dat het een vreselijke toer was om alles geregeld te krijgen, dus het is niet zo dat het voor doktoren makkelijker is.

Succes verder,

Willem

Ik hoop dat jullie iets verder

Fantastisch Willem!
Dankjewel!
Nee, veel verschil blijkt er idd niet te zijn… Zijn hele verhaal klinkt volledig herkenbaar met wat ik tot nu toe al allemaal vond…

Nog veel werk voor de boeg dus! :wink:

Nogmaal heel erg bedankt voor je bijdrage!

Heey allemaal,

Ik ben Abraham Poelstra 19jaar oud en ik kom uit Friesland, en ik wil volgend jaar in Australie verpleegkunde gaan studeren. Dit is vrij duur op eigen houtje, nou hoorde ik van iemand dat er ook een regeling is dat de Australische overheid dit voor je betaalt omdat, ze een groot tekort hebben aan verpleegkundigen. Nu is mijn vraag kan iemand dat bevestigen of ontkennen. En zoja , waarom dat en als het mogelijk is hoe moet ik dat allemaal regelen. Ik hoor graag van jullie

Wat een bizarre forumnaam voor een a.s. verpleegkundige. Ik zou bijna zeggen bah!

Sorry, mijn reactie was niet terecht. De naam Mengele komt bij Abraham in de familie voor, vandaar. Toen de beruchte dokter Josef Mengele in 1979 stierf, was Abraham nog lang niet geboren.

Het in bovenstaande berichten genoemde heerschap Abraham Mengele (Broekman) is een internetoplichter op Marktplaats. Ik ben door hem voor 153 euro opgelicht en zou graag in contact komen met mensen die hem kennen. Zorg ervoor dat je jezelf nooit inlaat met deze bedrieger, je krijgt er gegarandeerd spijt van !

Help me om deze oplichter aan te pakken ! stuur me aub een mailtje als je gegevens over hem hebt !