Belgisch verpleegkundige naar Australië

Hallo iedereen,

Ik heb hier al een aantal dingen gelezen over verpleegkundige diploma’s die al dan niet herkend worden in Australië. Maar heeft er ook iemand ervaring over hoe het zit met de herkenning van een Belgisch diploma?
Ik heb mijn resume al gestuurd naar een aantal nursing agencies in Australië maar heb tot op heden nog geen antwoord gekregen.
Iemand hier al ervaring mee over hoe lang dit duurt of zo?

Alvast bedankt.

Groetjes

[quote=“Fleur26, post:1, topic:77015”]

Hallo iedereen,

Hey Fleur,

Ik ben zelf ook een verpleegkundige uit België. Mijn man en ik zijn aan het overleggen om te emigreren naar Australië. Heb jij ondertussen al meer informatie ivm een Belgisch diploma?

groetjes lotte

Ik heb contact met een Belgische verpleegkundige in Australië en ons diploma wordt zeker erkend down under. Zelfs als A2 verpleegkundige kan je er aan de slag. Je moet wel een 6-tal weken een soort stage doorlopen (onbetaald) waarna je aan de slag kunt (als ze je bekwaam vinden).

dag verpleegkundigen

zelf ben ik oo kbelgische met A2 diploma.
en vraag me ook inderdaad af of je met A2 binnengeraakt.

het wordt steeds moeilijker en moeilijker om australië binnen te geraken.

ik begin hopelijk binnenkort aan het hele proces om me te laten registeren en hopelijk ben ik er in 2012

weet iemand de exacte kostprijs van het hele proces en waar kan je in België je IELTS test doen? regio oost -vlaanderen?

en aan allen, succes! en hou me op de hoogte!

Ik weet niet of je ondertussen al wat weet, maar misschien kan ik nog wat helpen.

Ik weet niet zoveel af van soorten diploma’s, en zeker gee Belgische. Ik woon wel in België sinds 2005 maar ben zelf afkomsting uit NL.

Ik kan je dus niets vertellen over of een diploma goed genoeg is maar dit kan ik je wel zeggen.