Belgisch verpleegkundige naar Australië

Hallo iedereen,

Ik heb hier al een aantal dingen gelezen over verpleegkundige diploma’s die al dan niet herkend worden in Australië. Maar heeft er ook iemand ervaring over hoe het zit met de herkenning van een Belgisch diploma?
Ik heb mijn resume al gestuurd naar een aantal nursing agencies in Australië maar heb tot op heden nog geen antwoord gekregen.
Iemand hier al ervaring mee over hoe lang dit duurt of zo?

Alvast bedankt.

Groetjes

[quote=“Fleur26, post:1, topic:77015”]

Hallo iedereen,

Hey Fleur,

Ik ben zelf ook een verpleegkundige uit België. Mijn man en ik zijn aan het overleggen om te emigreren naar Australië. Heb jij ondertussen al meer informatie ivm een Belgisch diploma?

groetjes lotte

Ik heb contact met een Belgische verpleegkundige in Australië en ons diploma wordt zeker erkend down under. Zelfs als A2 verpleegkundige kan je er aan de slag. Je moet wel een 6-tal weken een soort stage doorlopen (onbetaald) waarna je aan de slag kunt (als ze je bekwaam vinden).

dag verpleegkundigen

zelf ben ik oo kbelgische met A2 diploma.
en vraag me ook inderdaad af of je met A2 binnengeraakt.

het wordt steeds moeilijker en moeilijker om australië binnen te geraken.

ik begin hopelijk binnenkort aan het hele proces om me te laten registeren en hopelijk ben ik er in 2012

weet iemand de exacte kostprijs van het hele proces en waar kan je in België je IELTS test doen? regio oost -vlaanderen?

en aan allen, succes! en hou me op de hoogte!

Ik weet niet of je ondertussen al wat weet, maar misschien kan ik nog wat helpen.

Ik weet niet zoveel af van soorten diploma’s, en zeker gee Belgische. Ik woon wel in België sinds 2005 maar ben zelf afkomsting uit NL.

Ik kan je dus niets vertellen over of een diploma goed genoeg is maar dit kan ik je wel zeggen.

Je moet minstens 3 jaar werkervaring hebben VOORDAT je je aanvraag doet voor een permanent visum anders wordt het gegarandeerd niet geaccepteerd. Als je na je 3 jaar werkervaring een aanvraag doet bij wat ze noemen een MARA agent kan het soms lang duren voordat je wat hoort. Een oud collega van mijn vader is vorig jaar augustus voorgoed verhuisd naar Australië en toen ik daar was vertelde ze mij dat het bij hen 2 jaar duurde! En dat is ook nog eens redelijk normaal.

Houd er wel rekening mee dat je goed research doet naar de voorwaarden van een permanent visum voordat je een aanvraag doet.

Je zou nog eventueel mails kunnen sturen naar de Department of Immigration and Citizenship http://www.immi.gov.au/

Je zult even moeten zoeken waar je naartoe moet hoor maar dat zal wel lukken denk ik :slight_smile: En het kan zijn dat je vaak moet mailen omdat je gewoon geen respons krijgt.

Succes, hopelijk heb je hier wat aan gehad :smiley:

Daar wil ik trouwens nog wat aan toevoegen: op dit moment is er een schreeuwend tekort aan (goede) verpleegkundigen. Het beroep staat ook op de skilled migration list en voor verpleegkundige krijg je het maximale aantal punten op gebied van beroep.

hoi, bedankt voor de info!

hier en daar heb ik al wat info kunnen verzamelen, maar het lijkt een enorme taak te zijn om die applicatie binnen te doen…

blijkbaar is het moeilijker om binnen te geraken als je 30+ bent…

en heb zelf 4 jaar werkervaring met een onderbreking van 2 jaar… moet dus allemaal bekeken worden…

Ja het is niet gemakkelijk. Leeftijd is inderdaad ook van belang. De site die ik gaf zou je daar wat meer over kunnen vertellen.

En die 4 jaar ervaring is heel goed. Je moet minimaal 3 jaar werkervaring hebben (ik denk aaneengesloten jaren) in de 5 jaar die teruglopen vanaf het moment dat je het visum zou aanvragen. Snap je wat ik bedoel? LOL kan het niet anders vertellen.

Het is inderdaad echt niet gemakkelijk nee. Ik vind dat natuurlijk ook echt klote omdat het voor mij, en ook voor jou en anderen dus echt moeilijk is, maar het heeft ook weer voordelen met de mensen die er binnenkomen, het is heel gecontroleerd. Maar vraag het eens uit.