Werken als verpleegkundige in Nieuw Zeeland

Hallo wereldreizigers!

Mijn planning is om eind dit jaar voor een half jaar (de winter overslaan zeg maar) naar Australie/Nieuw Zeeland te gaan om daar als verpleegkundige aan de slag te gaan. Nu hoor ik vanuit meerdere kanten dat het omzetten van mijn HBO-V in registered nurse voor Australie veel tijd in beslag neemt, dus ben ik gaan kijken naar Nieuw Zeeland. Afhankelijk van het soort diploma (Bachelor of Nursing), kan dit enkele maanden duren… Wie heeft hier ervaring mee? En hoelang heeft het in de voor jou bekende gevallen geduurd?! Bovendien, over de IELTS test: is general level voldoende of wordt er een academic level vereist? Dit kan ik ook niet goed terug vinden op de sites van board of nurses and midwifes…

Ik hoop dat iemand mij van meer info / ervaringen kan voorzien, alvast bedankt! :kus:

En veel reisplezier (of de voorbereiding hiervan) jullie zelf ook! :wereld:

Groetjes Saskia:zon02:

Beste Saskia,

Op dit moment zijn wij ook aan het orienteren om in NZ te werken. Mijn vriendin is verpleegkundige. Ik had gelezen dat je als vpk een taaltest moest doen. Ik heb zelf nog geen anderen gesproken met deze vraag.

groeten,

Bart

Hallo Saskia,
Het is inderdaad zo dat je geregistreerd moet zijn als verpleegkundige om hier aan de slag te kunnen. Dit neemt zeker enkele maanden in beslag. Hoe lang juist weet ik niet want ik ben zelf leerkracht en heb dus een andere registratie procedure gehad.

Maar je moet wel-zoals Bart schreef- een Engelse taaltest afleggen, hetzij in je thuisland hetzij hier in NZ. De IELTS geniet hier de voorkeur en om in aanmerking te komen voor registratie moet je op alle onderdelen van de test een score van minimum 7 halen.

Hallo Saskia,

Binnen enkele weken gaan mijn vriend, ik en ons zoontje ook de emigratieprocedure opstarten.
Ikzelf ben ook verpleegkundige, HBO-V.
Ik wil in juli de IELTS test gaan doen, ik heb begrepen dat ik die op academisch niveau moet doen.
Ik ga bij de universitait utrecht hier vooraf een training voor volgen.
Verder heb ik begrepen dat je in NZ eerst een soort stage moet lopen van 6 weken, onbetaald.
Ben benieuwd hoe ver je er mee bent, misschien leuk om ervaringen uit te wisselen?

Hartelijke groet,
Mariska