Wonen en werken in Nieuw-Zeeland

Hallo,

In 2007 wil ik een jaar gaan werken in het buitenland, en denk erover om dit in Nieuw Zeeland te gaan doen.
Heeft iemand ervaring of tips met het werken als verpleegkundige/operatie assistent in Nieuw Zeeland?
Welke plaatsen zijn aan te raden om te wonen?
Wil dit gaan doen met een working holliday visa.
Zou het mogelijk zijn om al werk vanuit NL te regelen?
Thanks alvast voor de antwoorden.

Groet Petra

Hey Petra!!

Ik ben een 27 jarige vrouw uit Belgie en ben al een hele tijd ook aan het overwegen om naar het buitenland te gaan om er te werken. Ik heb nog niet besloten welk land dit zal worden, dat zal de tijd wel uitwijzen hé…maar het lijkt me leuk om wat info uit te wisselen ofzo?

je mag me steeds mailen [EMAIL=“moliendocafee@hotmail.com”]moliendocafee@hotmail.com

grtjs Renilde

Hallo,

Mijn dochter vertrekt a.s. dinsdag naar NZ om 14 weken stage te volgen bij diverse dierenklinieken als paraveterinair assistente. Wij hebben alles zo’n beetje kunnen regelen hier in Nederland mede dankzij goede vrienden in NZ. Je kunt via het internet aan adressen komen welke je eventueel kunt aanschrijven (mailen) of ze plaats hebben voor een tijdelijke kracht. Visa ed kun je telefonisch regelen met de ambasade van NZ en betaling is geen probleem (creditkaart of machtiging etc.). Verder is vervoer daar belangrijk. Het openbaar vervoer is niet zoals hier en men is meestal aangewezen op eigen vervoer. Het is niet moeilijk om een auto te kopen en daarna te verkopen en een internationaal rijbewijs is handig ivm calamiteiten. Deze is te verkrijgen via de ANWB, rijbewijs en pasfoto meenemen.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt, veel succes.
Mocht je nog vragen hebben welke ik hoop te kunnen beantwoorden, dan is mijn emailadres: [EMAIL=“riabrik@msn.com”]riabrik@msn.com

Ria

hoopjes werk in ziekenhuizen hier .
probeer contact opte nemen met nz ammbasade in denhaag.
of ik kan je een paar adressen geven van ziekehuizen in auckland .
dat zou de beste plek zijn om te beginnen.
ton

Hoi Petra,

Om in NZ als Nurse te kunnen werken heb je NZ registratie nodig.
Je kunt hiervoor contact opnemen met:

Nursing Council of New Zealand
P O Box 9644
Wellington, New Zealand
Ph (64) (64) 4 385 9589
Fax (64) 4 801 8502
Email:
[EMAIL=“admin@council.org.nz”]admin@nursingcouncil.org.nz
Website:
www.nursingcouncil.org.nz

Vriendelijke groeten,

Janneke