Where to start... Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Ik moet van februari t/m april 2015 voor mijn studie (lerarenopleiding Engels) een aantal maanden naar het buitenland. Ik wil heel graag naar Nieuw-Zeeland. Ik heb al wat info opgezocht via internet etc. maar dacht een forum is misschien nog handiger!

Ik heb nog niet veel gereisd (heb nog maar 2x gevlogen!!) en Nieuw-Zeeland ligt nu niet bepaald naast de deur… Ik heb geen idee hoe ik zo’n reis moet plannen en wat je allemaal zou moeten regelen qua visum/accommodatie/bankzaken/werk vinden etc.

Graag wil ik zoveel mogelijk van het land zien en ook zou ik graag wat willen werken, zodat ik daar weer leuke dingen van kan doen en niet alles vooraf hoef op te sparen. Ook wil ik zoveel mogelijk onder de mensen zijn, voor de gezelligheid maar ook om een idee te krijgen van de verschillende culturen en natuurlijk het beter spreken van de Engelse taal,wat uiteindelijk hoofdzaak is!

Heb je tips of ervaringen met Nieuw-Zeeland en zou je mij hiermee willen helpen, dan hoor ik graag van je!!

:dag:

Hi L3onie… Goeie keuze om naar Nieuw-Zeeland te gaan. Zo combineer je je stage / werkervaring opdoen met het leuke van het tofste land ter wereld.
Nieuw-Zeeland ligt idd niet naast de deur maar er is veel informatie beschikbaar en alles is makkelijk te regelen. In een paar stappen kun je klaar zijn:

1. Het belangrijkste is wel je visum want zonder de juiste papieren kom je er niet. Weet je al wat voor visum je nodig hebt? Heeft je opleiding daar al info over gegeven. Je kunt namelijk kiezen voor een Student & Trainee Visa of een Working Holiday Visa. De keuze is afhankelijk wat je allemaal wilt gaan doen in Nieuw-Zeeland. Ga je alleen werken voor studie-/werkervaring of wil je ook ander werk doen? Op de voorgaande links van NZ Immigration lees je alles over die visa.

2. Je zou ook voor een compleet startpakket working holiday kunnen kiezen, waarbij het vinden van werk, bankzaken ter plekken, introductie-workshops en meer inbegrepen zit. Google maar eens op ‘startpakket werkvakantie Nieuw-Zeeland’ voor meer info hierover.

3. Als je gaat rondreizen zijn er altijd hostels zodat je veel onder de mensen bent. Kijk maar eens op de websites van YHA of BBH. Deze twee Nieuw-Zeelandse hostel-organisaties geven je een goed beeld hoe het is om in hun hostels te verblijven.

4. Ook kun je ervoor kiezen om rond te reizen met een hop-on/hop-off-bus zoals Stray Travel, Kiwi Experience, Intercity of Naked Bus, zodat je altijd mensen om je heen hebt bij het rondreizen.

Wat ook leuk is om alvast een indruk te krijgen van Nieuw-Zeeland, is het Nieuw-Zeeland Dichtbij festival op 17 mei 2014 in Amsterdam. Lees dit maar eens voor meer info. Het programma is namelijk echt leuk met NZ cultuur, reis-info, eten en drinken.

Dat zijn even de eerste tips die te binnen schieten… Wil je meer weten over NZ of het reizen, geef dan maar een gil.
Veel plezier met plannen.

Groet,
Martijn | 123NZ

He L3onie,

Super! Nieuw Zeeland is inderdaad even weg, maar na de vlucht merk je daar verder weinig van, behalve dat NZ supermooi is. In februari begint het wat herfstachtiger te worden, dus voelt het misschien zelfs wel een beetje Hollands aan :wink: anders kun je altijd nog naar Foxton op het noordereiland, waar ze een windmolen en een ‘Dutch Market’ hebben, haha, met drop, stroopwafels en AH Basic producten.

Wij zijn bijna klaar met onze trip door Nieuw Zeeland en doen het denk ik een beetje anders dan jij het gaat doen. We reizen in een campertje en willen vooral veel van het land zien. Op onze site http://www.pimenjiska.nl kun je ons nog volgen tijdens onze laatste weken en ook terugvinden wat we eerder onderweg allemaal zagen. Vaak zijn dat gelijk de meer betaalbare uitstapjes (we willen nog wat geld overhouden) die je misschien ook wilt doen!

Als je vragen hebt kun je altijd reageren op één van de berichten op onze site of mailen naar info@pimenjiska.nl!

Via Wereldwijzer app