MBO-V verpleegkundige in Aussie

Dit vond ik nog framework vam AHPRA:
(zie dikgedrukt en onderstreept)

**[FONT=HelveticaNeue-Bold][SIZE=1]The criterion for a registered nurse or midwife is met when [/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]the applicant has a minimum qualification of a Bachelor
degree, or qualification combined with experience that is comparable in duration and content to the nationally agreed
[/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]minimal educational standard for nursing and midwifery in Australia.
[/SIZE][/FONT]
[FONT=HelveticaNeue-Bold][SIZE=1]The criterion for an enrolled nurse is met when **[/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]the applicant demonstrates that their education preparation meets the
[/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]current minimum approved standards for enrolled nurses in Australia, which is a Certificate IV-based program until 1 July
2014. After this date, the entry to practice standard will be at the Diploma level. If the applicant does not hold a relevant
Certificate IV qualification, then the applicant must demonstrate an equivalent minimum qualification combined with
experience that is comparable in duration and content to the nationally agreed minimum education standard for enrolled
[/SIZE][/FONT][FONT=HelveticaNeue][SIZE=1]nurses in Australia.

[SIZE=2]Dat bied hoop toch? :cheer:

[/SIZE][/SIZE][/FONT]

Tip voor mensen die tijdens een working holiday in de zorg willen werken.
Neem vertaalde diploma’s en evt getuigschriften mee., bel een ziekenhuis, verpleeghuis ed gewoon op, en solliciteer dan gewoon als verpleeghulp.
Met mijn zv diploma heb ik op die manier zowel in een ziekenhuis (terwijl ik daar geen ervaring mee had) als in een verpleeghuis gewerkt.
Verdiende genoeg om leuke uitstapjes te maken en het is een fantastische ervaring.
Taal is soms wel een probleem ook als je goed Engels kent ( tja ontlasting is geen shit) maar dat pik je wel vlug op.
Voor mij is het al lang geleden dat ik geweest ben en toendertijd mocht je met je working holiday visum niet werken in het vakgebied waarin je in nederland werkzaam was, weet niet hoe nu de regels zijn maar in de praktijk ging het pprima geen instantie die het kwam controleren.
Twijfel je? Gewoon doen het is een fantastische ervaring!

1 like