Hoi, ik zit nu in Chiang Mai en heb bij meerdere ATMs geprobeerd geld te halen. Helaas geven ze allemaal aan dat ik maar maximaal 10.000thb kan pinnen, de transactie van 20.000thb wordt afgebroken wegens onvoldoende tegoed, maar volgens mij bankrekening moet dat nog geen probleem zijn. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik toch 20.000thb per keer zou kunnen krijgen?
Met de de vaste vergoedingen voor het pinnen is het een beetje zonde geld zo om om de paar dagen naar de ATM te moeten. Vorig jaar was het geen probleem …
Heb laatst ook zoiets dergelijks gehoord. Idd ook maar 10.000 kunnen opnemen vanwege onvoldoende saldo maar dat was het probleem niet. Zal mijn hersenen eens laten kraken waar ik dat heb gelezen en of er inmiddels iets op gevonden is.
de automaat heeft geen 1000 Baht biljetten maar alleen 500 baht. Het maximum aantal biljetten per uitgifte is bij de auomaten (behalve Bangkok Bank) 20, dus dat zou in dat geval 10,000 Baht zijn.
je hebt een maximale opnamelimiet van je eigen bank die onder de 20,000 Baht ligt. Met de huidige koersen betekent dat, dat als je per transactie minder dan 500 Euro op kunt nemen, de transactie geweigerd wordt.
Er kwamen briefjes van 1000 uit dus dat is het niet, maar nu je het zegt, ik zag inderdaad iets van 510 euro als totaalbedrag langskomen … vrees dat dat het is Mooi waardeloos, koers is al slecht en zo gaat het nog harder achteruit.
Weet ik in ieder geval weer genoeg, bedankt!
Indien je nog toevallig euros kwijt wil geraken,dan kun je die best wisselen bij skmoneychanger(zij geven de bestekoersen voor uw euros)deze wisselkantoor kun je vinden in de charoen prathet road(50meter verwijderd van de ironbridge)of 150meter van het diamond riversite hotel(dit om een betere indicatie te geven waar het wisselkantoor zich bevind!!)Mag ik vragen waar je momenteel verblijft,hotel&guesthouse?
gegroet:georgessiam.
hallo rob
kijk of er een aeom atm is .
daar kun je zoveel opnemen als je wilt.
en zonder kosten te betalen.
ook met een nederlandse pas.
wij hebben die hier ook op koh samui.
sucses ermee groetjes uit samui
de naam is juist
het is een donker blauwe bank.
ik weet niet of ze ze ook hebben.in de steden
wij hebben er hier wel een in tesco in chaweng.
dus kijk eens rond je betaalt niks extra.
dus spaart geld en ook dat je met je nederlandse.
pas geen extra kosten heb telkens 150 bath
sucses ermee ik denk als ze er hier op een eiland een hebben.
dat ze ze zeker ion de steden hebben.
groetjes riekie
Bank is Aeon, uit Singapore?. Officieel geen bank, heeft enkele ATM’s in Thailand, en rekent inderdaad geen kosten. Op Phuket is er geloof ik 1, maar die is 20 km bij mij vandaan.
Maar dat heeft niets met de vraag van de TS te maken.