Marrakech woestijn spullen

Hoi!

Wij gaan in augustus een woestijntour maken. Ik las dat dit prima te regelen was als je daar bent. Maar weet iemand wat je met je koffers doet? We willen geen hotel hoeven te boeken voor de spullen. Iemand ervaring?

Groetjes Irene

Nederlandse sprekende gids in Marrakech nodig:
U kunt Mohamed mailen:
marrakechguide@outlook.com

Hallo. Ik weet niet of u vanuit een hotel gaat daar terug komt maar dan kunt u beter een dagrugzakje meenemen. Maar koffers en rugzakken gaan gewoon op de kamelen, muildieren of in de auto’s. Wij reizen al jaren in Marokko maar reizen liever met een rugzak en, als de bagage op muilezels gaat, met een plunjezak. Er wordt nl niet voorzichtig met de spullen gedaan. Kost niets op marktplaats of in de kringloop.

Hoi Irene,

Dat ligt eraan hoe je wilt reizen. Indien je een georganiseerde tour boekt vanuit bijvoorbeeld Marrakech kun je een gedeelte van je bagage in het hotel daar laten. Als je het fijner vindt zou de bagage ook mee kunnen de auto/minivan in.

Groetjes Monique

Hoi Irene,

Ja, inderdaad… zoals hierboven al aangegeven. Als je vanuit Marrakech gaat, zou je bagage in je hotel daar kunnen achterlaten. Tenminste als je ook weer in dat hotel terug komt.
Je spullen kan je ook op een kameel meenemen, echter een hardschalen koffer is niet handig (rugzak of plunjezak idd beter).
Maar ehhh weet je zeker dat je in augustus de woestijn in wilt? Mij lijkt het dan veel te heet. Ik was ooit in Marrakech in augustus, het was toen boven de 50 graden… en in de woestijn is het dan op zijn minst net zo heet, zo niet heter.

In ieder geval succes en plezier.
Bea

Oke! Bedankt voor de info! Lijkt het jullie ook veelste warm in aug? We zitten namelijk te twijfelen maar vinden t het ook weer niet te doen… groetjes irene

• Updated - - -

Dankje! Ja we twijfelen maar ook zo zonde om het niet te doen…

Ohh zonde om het niet te doen? Dan ga je toch in de wintermaanden nog een keer. Ik zou voor in augustus voor hoog in de bergen kiezen of aan kust: Essaouira of noordelijker of onder Agadir (Aglou Plage)… hoewel het daar wel druk kan zijn, omdat Marokkanen dan ook vakantie hebben. Nou succes!

Net terug van tarazoute en essaouria. Lekkere temperatuur voor de kleintjes. Ben idd in juli in marrakecht geweest maat na twee dagen weggevlucht naar imlil. Dat ligt heerlijk in de bergen op een uur rijden van marrakech. Of neem de supratours naar Essa voor 7 euro 50 pp. Twee en half uur later zit je aan t strand.