In April vertrek ik samen met mijn vriendin vanuit Alicante naar Marrakech, een weekje Marokko.
Ikzelf ben in 2007 reeds gaan trekken in Marokko en ben uitermate blij om er nog eens terug te gaan! Ik heb ingepland:
3 dagen Marrakech, 2 overnachtingen, zaken die we zullen trachten te bezoeken:
Les Jardins de Marjorelle
Islamschool
leerlooierij
Koutoubia
Djemaa el Fna
Souks
Wandeling rond stadsomwalling
Palais de la Bahia
Palais El Badi
Begraafplaats (kan niet op de naam komen)
Na Marrakech is het de bedoeling iets anders te doen, we houden beiden wel van de natuur en de rust, zeker na een bezoek aan een drukke stad als Marrakech. We hebben volgende zaken in ons achterhoofd om de volgende dagen te vullen:
Rabat
Essaouira
Zagora
Ouarzazate
Ourika-vallei
Parc natural de Toubkal
Welke zaken raden jullie aan? Essaouira en Zagora heb ik reeds bezocht, mijn vriendin zou dit prachtig vinden. In Zagora kunnen we misschien een kamelenrit doen?
Wat denken jullie, andere voorstellen zijn zeker welkom, we hebben enkel een vlotte verbinding nodig met Marrakech, met het openbaar vervoer!
Als je maar een weekje hebt en reeds 3 dagen Marrakech daarin, zou ik niet te ver trekken. Ouarzazate is een heel leuk stadje en van daaruit kan je een kleine excursie plannen.
gr
ps: ik ken ginder enkele gidsen die persoonlijke vrienden van mij zijn.
Klinkt interessant! Om welke excursies gaat dit dan? Ik vermoed kameel/dromedaristocht? Overnachting in de woestijn of niet? Indien wel, mag je mij gerust een PB sturen met prijzen etc, we zijn studenten en letten nogal op ons budget ;-).
heb je al overnachting in een ryad in marakech? indien neen, kijk dan eens bij riad tiziri, ligt juist achter de koranschool ( medresa) , je zal het je niet beklagen, groeten franciska
ps je bedoelt vast de saadische graven, veel plezier