Marokko alleen als vrouw met hond??

Hallo allemaal. Ik ben van plan met camper alleen door marokko te gaan reizen een tijd. Maar ook wil ik ergens voor een langere tijd een woning huren en frans gaan leren. Kortom ik denk eraan om langer in marokko te verblijven.

Nu heb ik een hond en weet ik dat marokkanen daar niet zo weg van zijn. Het lijkt me lastig als je eens ergens wil overnachten of een huisje wil huren maar ook gewoon met je hond aan de lijn over straat moet voor mensen vreemd zijn en je contacten met locals beperken. Iemand hier ervaring mee? Ook met het reizen alleen als vrouw al ben ik daar wat minder bang voor. Ik ben al in marokko geweest met een vriendin, heb sowieso de nodige reiservaring en pas me gemakkelijk aan aan kleding en gewoonten dus zal er heus niet westers met hotpants en diepe inkijk bij gaan lopen (wat ik overigens al nooit doe).

Hallo Lagavita,
Ik ben heel vaak in Marokko en de mensen daar in de (grote Steden) lopen zelf ook heel vaak met honden aan de lijn dus echt vreemd zullen ze het zeker niet vinden ik zou zeggen gewoon doen,
groetjes

Ik heb in marrakech geen honden gezien en ben van plan met een camper te reizen en dus ook heel veel juist buiten de grote steden. Hoorde van iemand anders die een hond mee had genomen dat mensen die wilde kopen om op te eten zelfs. Ok het werd ook geaccepteerd als je nee zei want ik ken marokkanen ook als een heel beleefd en respectvol volk. Alleen ben ik wel bang dat contact met mensen gewoon moeilijker is en dat je niet even je hond voor de deur kan laten zitten ergens of ze rennen ermee weg en stoppen m in de pot ofzo??

Hallo,
Ik ben benieuwd of je het inmiddels al gedaan hebt; rondgereisd en je hond meegenomen naar Marokko. Hoe is dat gegaan? Heb je goede ervaringen, ondanks de vele straathonden daar?
Hartelijke groet, Suzanne