Mijn man en ik willen graag met onze hond in de camper rond reizen in Marokko.
Kan dat zo maar of zijn er speciale richtlijnen voor.
En hoe gaan de marokanen om met hondendie mee reizen.
Wie heeft hier ervaring mee, vertel het me, groeten, Astrid
Hallo,
Mijn ouders zijn door marokko getrokken met een camper en vrienden die twee honden bij zich hadden. Naar wat ik begrijp maak je minder aansluiting met marokkaanse mensen die de dieren vaak onrein vinden en zij zijn zelfs benaderd of ze de honden verkochten voor consumptie. Het is volgens mij wel redelijk geaccepteerd dat toeristen soms honden bij zich hebben maar wil je een goede ervaring en contact met mensen dan is het handiger denk ik om de honden thuis te laten. Het hangt er ook wel van af waar je bent. In heel toeristische plekken zal men het eerder gewend zijn. Hoop dat de honden wel met katten kunnen want daar stikt het dan weer van in de medina’s. Veel winkeltjes hebben een eigen huiskat tegen de muizen.
Zelf zit ik ook in dubio. Ik wil echt een langere tijd in marrakech wonen om frans en wat arabisch te gaan leren. Ik vraag me af of ik met een hond wel uberhaupt een appartement kan krijgen!
ps: uiteraard moeten de dieren wel voldoende gevaccineerd zijn. Vaak is rabies verplicht (dat is het ook in spanje en frankrijk). Voor verdere richtlijnen daarover gewoon het bureau voor toerisme van de ambassade contacteren. Soms weten dierenartsen ook de richtlijnen voor het buitenland.
Natuurlijk nemen we de hond mee, want we zijn van plan 2 maanden in M rond te reizen. De hond is ingeent tegen rabbies en dat is voldoende voor het buitenland. Hebben je ouders ervaring met het in het "wild"staan met de camper? Dat wil ik erg graag horen.En op welke plaatsen dan wel en voelde ze zich daar veilig. Graag reactie en alvast bedankt.
Mijn ouders wonen nu zelf in portugal dus even een twee drie kan ik hen niet naar hun relaas vragen. Ik weet wel dat ze bij kleinere dorpen hebben gecampeerd en dat ze vooral belaagd werden door kinderen die allerlei kleine dingen willen zoals kralen oid. Ze zijn wel snel tevreden maar verwacht wel hordes kinderen die je zien als rijke toerist. Ze zeiden dat zelfs als er niemand te bekennen was de kinderen bijna uit grotten tevoorschijn leken te komen. Gewoon uit het niets.
Ze hebben zich naar ik weet niet bedreigd gevoeld en gezien mijn ouders lesbisch zijn zijn het dus twee vrouwen. Sterker: oudere mannen vroegen of ze getrouwd waren en als ze ja zeiden vond men dat fantastisch en werd dat gewoon gerespecteerd. Natuurlijk boden sommige mannen zichzelf aan als hoofd van de harem maar met nee waren ze wel tevreden.