Mijn naam is Margareth en ben getrouwd met Jan. Wij behoren tot de zgn babyboomers en hopen volgende jaar van de AOW te gaan genieten. Dit houdt in dat we ook wat meer vrijheid hebben. Jan blijft nog wel doorwerken als zelfstandig ondernemer en teelt seringen. Wij zijn erg bij de natuur betrokken mede door het werk en onze vakanties gaan dan ook meestal naar landen waar de natuur nog ongerept en prachtig is. De eerste 16 jaar van ons huwelijk zijn we nooit op vakantie geweest wegens financiele malaise. Daarna met de auto naar Noorwegen op vakantie gegaan en waren zo geimponeerd door de natuur dat dit toch wel voor herhaling vatbaar is. Het vreemdste souvenir dat we hiervan mee hebben genomen is een gewei van een eland; die in het bos lag; waar wij onze tent hadden opgezet. Later door tijdsgebrek naar Tsjechie en Slowakije met vakantie gegaan. Hier was niet alleen de natuur ontzettend mooi; maar ook op cultureel gebied genoeg te zien. Ook de lage prijzen trokken ons toen erg aan. Een hotel kost hier maar weinig en zijn prima.
In 2008 kwam echter bij Jan het idee op om een reis naar Canada te boeken. Het bevreemde mij zeer omdat hij nooit wilde vliegen. Zelf had ik wel een aantal keren gevlogen; maar alleen naar Zuid-Frankrijk. Het avontuur lokte ons en zo hebben wij een fly & drive geboekt bij WRC.
We vertrokken 23 juni naar Vancouver en na een reis van 4500 km gingen we weer op 14 juli terug naar Nederland. Vanaf de eerste dag tot en met de laatste hebben wij genoten! Dit jaar hopen wij in september te gaan en willen met de camper die wij van Vancouver naar Calgary gaan brengen via Yukon en Alaska reizen. Dus als iemand tips heeft of de do’s en de don’t; laat het ons dan weten. Waar we nog graag naar toe zouden willen is Nieuw-Zeeland; alleen die lange reistijd houdt ons nog tegen.
Hallo Margareth, welkom op Wereldwijzer!
Ik neem aan dat je het Canada forum al had gevonden? Mocht je niet vinden wat je zoekt, gewoon even een berichtje plaatsen op het Canada forum!
Groetjes! Fleur.
1 like
Uiteraard al gevonden; maar vind er niet zoveel in waar wij wat mee kunnen. We blijven echter kijken of er toch nog dingen zijn die wij (nog) niet gezien hebben. :dag: