Mapungubwe-Sirheni via Pafuri Gate

Heeft iemand dit traject al gereden (vanuit Limpopo Forest Tented Camp)? We kunnen namelijk moeilijk inschatten hoe lang we ongeveer onderweg gaan zijn, ermee rekening houdend dat we in Musina een beetje voorraad moeten inslaan en we van Pafuri tot Sirheni traag moeten gaan rijden. Bezienswaardigheden zullen er buiten de parken allicht niet te bespeuren vallen…? Hopelijk is het in 1 dag doenbaar.

Vanuit Limpopo Forest Tented camp (een van mijn favorieten in Mapungubwe) is het wel even rijden naar Musina. Hou daarvoor rekening met 2,5 uur. Ik weet namelijk niet met welk type auto je rijdt en wanneer, maar het eerste stuk (het park uit) en naar de grote weg naar Musina, is slecht / onverhard. En hopelijk zie je daar dan nog olifanten e.d.

Dan restocken in Musina: pak een grote supermarkt en vlieg daar in en uit. Verder heeft Musina totaal niets te bieden en wordt het er alleen maar minder aantrekkelijk. Dus; boodschappen halen en door richting Pafuri.

Kijk voor traject Pafuri - Shingwedzi naar de totale afstand (heb ik nu niet paraat) en ga uit van een gemiddelde in Kruger Park van 20-30 km per uur als je ook wild wilt zien. Het park sluit om 18.00 uur dus dan moet je echt bij je overnachtingsplek zijn! Mocht dat moeilijk lijken, probeer dan Punda Maria als alternatief. Ik vind daar de safaritenten leuker dan de chaletjes. Die laatste zijn een beetje gedateerd.
Voor online beschikbaarheid van accommodatie in Kruger Park en andere nationale parken: www.sanparks.org

En helaas nog een tip: het noorden van Kruger Park is de laatste tijd qua service helaas iets minder aan het worden. Controleer met name goed pinbonnen en rekeningen in restaurants e.d. Chief Maluleke en anderen zijn daar nu de baas en nemen het niet altijd even nauw met de eindafrekeningen. Dat is jammer maar een gewaarschuwd mens…

Heel veel plezier in Zuid-Afrika!
Groetjes,
Natascha Snelder | www.zazoetravel.com

1 like

Bedankt, Natascha, voor deze zeer bruikbare info. Onze overnachtingen in KNP zijn uiteraard al gereserveerd: twee nachten Sirheni en twee nachten Shimuwini. We kijken er al erg naar uit; ook naar Marakele en Mapungubwe die we daarvoor gaan verkennen.

Gaat vast een prachtvakantie worden! Geniet alvast van alle voorpret en straks natuurlijk van de reis zelf.

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder | www.zazoetravel.com

1 like