Vanaf Manyeleti (Buffelshoek) naar Swaziland (Ezulwini), door Kruger of eromheen

Hallo,
In februari gaan wij naar Zuid Afrika. Onze route en accomodaties zijn gepland en geboekt.
Kunnen jullie mij vertellen wat we het beste kunnen doen vanaf Manyeleti.
Volgens Google Maps gaat de route buiten het park en is ca 350 km . Door het park is korter,ca 270 km.
Ik zou graag door het park gaan, maar is dit te doen op 1 dag (evt na ochtendsafari) want de gemiddelde snelheid zal laag zijn en de
grensovergang naar Swaziland zal ook tijd nemen.
Wat raden jullie ons aan?
Met vriendelijke groeten
Marian

Vergis je niet hoe lang ze er over 350 km doet in Zuid Afrika, zeker 4 a 4,5 uur. En door het park is natuurlijk altijd mooi en kans om meer wild te gaan zien, maar als jullie pas na de ochtend safari gaan vertrekken, is dat al redelijk laat. Gelukkig is het licht to ongeveer 19.00 uur dat scheelt wel natuurlijk.
De grens neemt wat tijd in, zeker 30 tot 45 minuten, ligt eraan of het druk is. Het is als er net een bus voor je staat, maar zeker is het druk rond de klok van 16.oo/18.00 uur, dan komen alle Swazies weer binnen die in Zuid Afrika werken.

veel plezier.

Hallo Annemieke,
Bedankt voor je snelle antwoord!
Misschien is het dan het beste vanuit Buffelshoek na het ontbijt door Kruger te reizen? Is er dan een bepaalde route welke we kunnen nemen?
Kun je van Manyeleti, Buffelshoek direct in Kruger komen ?
Alvast bedankt
Marian

Ik denk niet dat je via Manyeleti het Krugerpark kan binnenkomen. Je zal via de Orpen gate of Paul Kruger gate moeten gaan. Ik zou niet via Orpen rijden, dat gaat teveel tijd in beslag nemen.
Als je door het Krugerpark wil rijden zou ik naar Paul Kruger gate gaan en via Skukuza de hoofdweg nemen naar Malelane gate. Van daaraf is het nog een 30 min rijden tot de grens met Swaziland. Als je op de hoofdweg blijft kan je vrij snel door het park rijden (mits je je aan de aangewezen snelheid houdt). En vaak kan je nog veel wild spotten op die weg.

Zal zeker wel te doen zijn door het park, twee jaar geleden ingereden
bij Malelane gate om 06.00 uur in de morgen en we reden om rond
16.00 uur bij Phalaborwa uit, en dit is korter, maar het is een hele trip en veel tijd
om onderweg van wild te genieten zal er niet zijn!

Een ochtendsafari duurt ook vaak wel tot een uur half 8 of 8 uur, licht ontbijtje
je auto en spullen ophalen en dan pas weg, dus al snel tussen 8 en 8.30 uur.

Dus jullie zouden ook kunnen overwegen om bij Malelane Gate uit te rijden en
dan naar Kaapmuiden via de N4 en daar de R 38 via Barberton naar Badplaas en
vanaf daar de R541 naar Ezulwini!

Een hele mooie route om te rijden, de grenspost is vaak rustiger dan bij Komatipoort
en in tijd en km zeker niet langer, maar wel mooier !

In het donker rijden blijft zeker af te raden, zeker in Swaziland en denk eerder aan
18.30 uur donker!

Veel planplezier

En mochten jullie echt nog redelijk in de tijd zitten zou je nog
kunnen overwegen om bij Malelane gate uit te rijden, dan rechts
naar Kaapmuiden en vanaf daar de R 38 tot aan Barberton, daar linksaf
de R 40 en via de grenspost Jozefsdal Swaziland in en zo
naar jullie bestemming, misschien niet de kortste en/of de snelste
route, maar wel verschrikkelijk mooi om te rijden!

Veel planplezier

Bedankt !
Ik heb contact gehad met Buffelshoek tented camp. Om Manyeleti uit te komen moet je weer dezelfde weg richting Noord (vlakbij Orpen gate)(ca 1 u rijden)
Ik denk dat we buiten om gaan en evt kijken of we zoals Moonrise scheef via Paul Kruger gate nog een stukje in Krugerpark gaan rijden (afhankelijk van hoe laat we weg gaan en hoe het weer is )
Als we buiten het krugerpark blijven kunnen we misschien Peter zijn route gaan doen
Bedankt voor het meedenken!
Groetjes

Marian

Hallo,
Ik heb nog even een vraagje !
Wij komen zaterdagavond laat aan in Johannesburg en reizen de volgende dag door naar Sabie. Graag willen we onderweg wat boodschappen doen, maar het is zondag en ik begrijp dat dan veel winkels dicht zijn. Hebben jullie tips ??
Groetjes
Marian

Een rond Johannesburg zijn alle winkels, zeker de supermarkten gewoon lekker open, vanaf 8.00 uur
i
n de kleine dorpjes is alles dicht. Moddervet bij de tankstations zijn ook nog winkels, maar ja meestal geen groente, vlees of zo