Goedenavond,
Zijn er mensen die de route langs Piet Retief gereden hebben ipv door Swaziland ? Wij willen swaziland overslaan en hier langs gaan richting st lucia.
Van waar kom je ? Wij zijn van Ithala naar Piet Retief gereden 1 nacht verbleven in Welgekozen Country Lodge alvorens terug naar Johannesburg te rijden. In Piet Retief is er niet veel te beleven vind ik. Hebben eens door de drukke hoofdstraat gelopen en dat was het.
Christophe
Bedankt voor je reactie !
We komen vanuit manyetta Rock Camp in het zuiden van kruger. We gaan dan naar Hluwe. De bedoeling is om te overnachten bij Dusk to Dawn guesthouse. Dit is puur ter overbrugging van de afstand. De route lijkt me erg relaxed langs bosrijk gebied
Het is een drukke route, met veel vrachtverkeer ( mijn auto,s) goed oppassen
Door swaziland is minder druk en makkelijker te rijden ?
Is minder druk, en daar zeer mooie natuur, maar moet je voor de auto, wel een borderpas aanvragen bij je autoverhuurder, anders kom je de grens niet over. Je kan daar ook met Randen betalen, maar je krijgt lokaal geld terug en daar kan je niets mee in ZA.
ook bij de grens betaal je contact R50,- wegenbelasting.
de grens overgang kost wat tijd, maar is leuk…
Maar je hebt pech als een bus vol met touristen , voor je de grens overgaat…
Dat is precies de reden dat ik graag via die andere route wil gaan rijden. Volgens mij komen daar bussen vol nederlanders. Vooral in de wildlife sanctuary. (bijenkorfhuisjes)
Is bijgevoegde route een goede en veilige weg om te rijden ?
En is dit haalbaar in 1 dag ?
Heb je een hele dag voor nodig, dus vroeg weggaan, dan kan je halen in 1 dag doen.
Ik zou persoonlijk lekker vroeg vanuit Manyetta Rock Camp vertrekken, door Swaziland langs Hlane Royal National Park rijden en direct door naar Hluhluwe. Hiermee win je een nacht die je elders kan gebruiken waar het echt de moeite waard is. Wij zijn in 2015 vanuit Mkuze in 1 dag naar Lower Sabie gereden in het Kruger Park. Pas om 10 uur vertrokken en circa half 5 aangekomen bij Lower Sabie. Wanneer je dus nog eerder dan 10 uur vertrekt uit Manyetta haal je het makkelijk. Van Mkuze naar Hluhluwe is slechts een uurtje rijden.
Gr. Michel
Michel, bedankt voor je reactie
We willen Dusk to Dawn gebruiken om wat rust in te bouwen tijdens onze vakantie. Hoor er hele goede verhalen over…We gaan hierna naar Rheno Ridge Safari lodge en het voordeel is dat je daar lekker op tijd aankomt
Wij zijn al 3 keer door Swaziland gereden en hebben nooit meer dan 2 mensen voor ons gehad aan de loketten. Dus steeds vlot er door geraakt . Swaziland is toch wel de moeite vind ik. Ook voor de souvenirs een aanrader.
Christophe
Bussen vol met Nederlanders heb ik nooit nog in Swazieland gezien…