Malerone pillen aangeboden

Redactie: Aanbieden van medicijnen is in strijd met de Nederlandse wetgeving. Zie ook regels van de Reismarkt.

Wetenschappers hebben een middel ontdekt dat de reukzin van insekten volledig in de war brengt, waardoor muggen het veel moeilijker krijgen om bloed te vinden. De mug krijgt het gevoel dat mensen ervaren wanneer ze opgesloten zitten in een lift waarin iemand te veel parfum op heeft, schrijft Science Daily, al ervaart een mug dit als veel erger. Het nieuwe middel zou tot duizend keer efficiënter zijn dan DEET, het actieve ingrediënt dat vandaag in de meeste insectenwerende middelen wordt gebruikt. Verder lijkt het ook te werken bij zowat alle insecten: muggen, vliegen en mieren inbegrepen. De ontdekking is een onderdeel van een anti-malariaproject dat wordt gefinancierd door de Bill & Melinda Gates Foundation.

Ja, het is inderdaad jammer. Temeer omdat ze hartstikke suur zijn en inderdaad voor low-budget reizigers is het een ideale oplossing :wink:

Als ik de pillen bij de apotheek haal, betaalt mijn verzekering.

Tja, mijn verzekering doet dat niet :frowning:

Mijn verzekering heeft ook voor 550 euro aan pillen vergoed voor een jaartje reizen door vele malariagebieden…! Ik kan ook wel een handeltje beginnen, maar dat doe ik natuurlijk nietl… :wink:

Laat duidelijk zijn dat ik geen handletje wil beginnen. Mijn vezekering vergoedde de pillen niet, dat heb ik natuurlijk wel geprobeerd. Fijn als sommige verzekeringen dat wel doen, maar sommige doen dat ook niet, waaronder die van mij en mijn vriend. Ondanks dat we aanvullend verzekerd waren. Ik wil liever mensen helpen waarbij de verzekring het niet vergoed. Maar ik gooi ze bij het chemisch afval. No worries!

Malarone blijft een jaar of 3 goed. Ik zou ze niet weggooien, misschien kan je ze bij een volgende reis nog gebruiken.

:chin:Als je iets wil verkopen handel je al in Nederland is dit verboden (medicijnen)kan Wereldwijzer ook niks aan doen lijkt me.:thailand::cambodia:

Lieve mensen,

Ik neem WereldWijzer helemaal niks kwalijk. Ik vind het alleen zonde van het geld dat wij hebben uitgegeven aan de pillen en nu dus over de balk hebben gegooid. Ik weet dat het tegen de wet is en ik snap ook dat WW dat niet kan tolereren.

Neem je hier thuis alvast anti-biotica voor elk gripeje of ander virusje wat op de loer ligt ?

.

Mooi zo, dan denk je miss. 2 keer na voordat je de pharmaceutica onnodig rijk maakt…

Slotje erop.

Mensen vinden het nodig om de slimmerik uit te hangen (berichten zijn verwijderd).

De Nederlandse wetgeving is duidelijk: zolang je geen apotheker bent, mag je geen medicijnen aanbieden. Malerona aanbieden (inclusief alleen laten weten dat je over hebt in een topic als deze) is in strijd met de wet en wordt hier niet getolereerd.

Het bewust negeren van spelregels en wetgeving kunnen we afstraffen met een ban voor een nog onbepaalde tijd. U bent gewaarschuwd.