Malerone en zwanger worden

Hi,

Ik wil in oktober 2003 naar Zuid-Afrika en dan met name naar het Krugerpark. Nu zal ik waarschijnlijk malariatabletten moeten slikken en mijn voorkeur gaat daarbij uit naar Malerone. Ik heb uit de bijsluiter bij het middel echter niet kunnen opmaken of het gevaarlijk is dit middel te slikken als je zwanger wilt worden. Kan iemand mij meer vertellen over de gezondheidsrisico’s over Malerone voorafgaande en tijdens de zwangerschap?

Heel erg bedankt.

Anne-Marie Zethof

Voor exacte informatie kun je beter kontakt opnemen met de plaatselijke GGD. Een zwangerschap gaat niet samen met een malariamiddel, maar hoe het zit als je zwanger wilt worden, weet ik niet. Wij zijn in 2001 (september/oktober) in Zuid Afrika geweest (ook Krugerpark) en hebben overigens niks voor malaria geslikt. Maar dat is onze eigen keuze geweest.

Hallo,
Wij gaan in Oktober en November ook naar Zuid Afrika en Namibie, helaas niet naar het Kruger park, maar ik zelf en mijn vrouw gebruiken niets tegen malaria. Zorg dat je genoeg vitamine B gebruikt, en natuurlijk je eigen weerstand moet goed zijn. Dit houd een malaria mug niet tegen maar hoe meer weerstand hoe beter.
En je kan eens informeren of het echt nodig is. Vaak zegt de GGD dat het wel moet, maar dat doen ze ook om hun in te dekken. Als in oost Canada bijv. polio uitbreekt, moet je van de GGD voor heel Canada inenten. En dat terwijl West Canada duizenden kilometers verder is, en er niets aan de hand is.
Succes en misschien tot ziens, Pim v Campen.

Heel erg bedankt voor de reacties en de tips!

Ik ga sowieso contact opnemen met het GG&GD en wacht wel even af wat zij zeggen. Overigens las ik in een reisgids dat het Krugerpark wel tot de malariarisicogebieden behoort gedurende het hele jaar, dus ik zal een weloverwogen beslissing moeten nemen.

Groetjes,
Anne-Marie

Hoi,

Weet iemand hoe dat het zit met de invloed die maliariapillen kan hebben op de werking van de pil, wordt deze hierdoor bijvoorbeeld nadelig beïnvloed?

Alvast bedankt,
Yves

Hallo,

Ik heb even een korte anekdote voor mensen die twijfelen over het wel of niet gebruiken van malariapillen. Een kennis van mij heeft, enkele maanden na een bezoek aan het Krugerpark, alsnog Malaria gekregen. Hij had de kuur niet afgemaakt. Zelf ben ik er ook niet zo zorgvuldig mee omgegaan maar komende vakantie bedenk ik mij wel twee keer.

Groetjes,
Ilse

hallo,
wij gaan dus ook naar het Krugerpark en er word Malerone geadviseerd.
Volgens de GGen GD is het onbekend wat het doet bij eventuele zwangerschap.
Beter was het om te wachten tot na die tijd.
Ik heb begrepen dat je het een week moet naslikken.
Dus ik weet niet hoe lang je in het park wilt zijn …