Zuid Afrika in ons hoofd en nu zwanger. Help!

Eind januari wil(d)en wij vanuit Kaapstad in 19 dagen naar Johannesburg reizen met als kers op de taart het Krugerpark. We zijn van plan om dit met een 4x4 camper te doen. Echter, we zijn er nu net achter gekomen dat mijn vrouw net zwanger is. Er wordt geadviseerd om de malariagebieden waaronder het Krugerpark te mijden. Erg jammer, want we willen erg graag wilde dieren in het echt spotten.

Mijn idee is om nu vanuit Kaapstad via Namibie en Botswana richting Johannesburg te reizen. Zijn er routes buiten de malariagebieden die de moeite waard zijn én waar we grote kans hebben om wildlife te spotten?

Nu zou ik niet doen hoor in Botswana Malaria en in het Noorden van Nam ook. En de paden in Nam, zijn slecht meeste zijn geen asfalt, dus als je vrouw zit dan de hele in de auto te hobbelen. Lijkt me geen goed plan.

Gewoon in ZA blijven dus. Je kan naar andere parken rijden. Madikwe, Nambitie plains, Welgevonden, Hlujluwe nat. Park. dus parken gneoeg zonder Malaria

Ik weet helemaal niets van Zuid-Afrika, maar wel van malaria en zwanger zijn. Ik woon namelijk in Kenia en ben hier vorig jaar november bevallen van een gezonde dochter. Hier in het ziekenhuis (in Kenia dus) werd mij verteld dat wanneer je als zwangere vrouw malaria krijgt, jij gewoon medicijnen krijgt en het gewoon overleefd, alleen het kindje dus niet. Dit is dus best een risico dat je neemt. Hier in Kenia kreeg ik speciale preventieve malariamedicatie tijdens de zwangerschap, die dus veilig voor de baby waren. Zullen ze zoiets in Zuid-Afrika ook niet gewoon hebben?

Succes in ieder geval met je keuzes!
En natuurlijk van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!

Groetjes Marriette

Via Wereldwijzer app

Geen idee, is na te vragen nij de Zuid Afrikaanse travel klinieks.

Indien je overnacht in het Kruger Park is de kans op Malaria aanwezig. Mocht je niet slapen in het Kruger Park heb je geen kans op malaria (zo is mij verteld). Om toch veel wild te zien zou mijn advies zijn om rondom het Kruger Park te verblijven zodat je zelfstandig gemakkelijk een dag naar het Kruger kan maar er niet slaapt. Daarnaast zijn er tal van wildreservaten rondom het Kruger Park die malaria-vrij zijn en waar de Big 5 ook te vinden is.

Mochten jullie vragen hebben neem gerust contact op.

Gefeliciteerd! :slight_smile:

(van malaria geen verstand, dus ik hou het bij het feliciteren! Ha ha)

Uhm… zover mij verteld is, en mijn ervaring met muggen in het algemeen, is dat malariamuggen ook overdag kunnen steken, dus ik zou zeker malariamedicatie nemen in die gebieden waar malaria voorkomt als je zwanger bent.

Via Wereldwijzer app

Je kan hier overal in de supermarket sprays en of rollers ( peaceful sleep)kopen die je op je huid kan gebruiken dit is DEET. Maar overdag nooit last van die malaria mugjes. Zodra de zon ondergaat gewoon lange mouwen en lange broek aan.