Hallo
Ik wil graag zon 3 weken Borneo verkennen. Jungletrips en cultuur verkennen . Wie kan mij vertellen wat leuker/ mooier is het deel van Maleisie of Indonesie ?? ook als je kijkt naar de kosten .
gr sander
Hallo
Ik wil graag zon 3 weken Borneo verkennen. Jungletrips en cultuur verkennen . Wie kan mij vertellen wat leuker/ mooier is het deel van Maleisie of Indonesie ?? ook als je kijkt naar de kosten .
gr sander
Wij gaan deze zomer naar Maleisisch Borneo, Sabah is natuurlijk al een stuk toeristischer (dus duurder), daarom zullen we de meeste tracks in Sarawak lopen. De berg Kinabalu is natuurlijk een must als je van uitdagingen houdt.
Wij hebben voor het maleisische deel gekozen omdat de bereikbaarheid beter is en je geen last hebt van een visum, ook had ik gelezen dat op het Indische deel grote stukken jungle zijn gekapt om palmboomolie plantages te planten. In maleisië zijn heel veel stukken jungele beschermd, wat weer als nadeel heeft dat je overal permits moet aanvragen en altijd met een gids op pad moet (wat natuurlijk big business is).
Als je toch op ongeveer hetzelfde tijdstip daar bent kunnen we een track (headhunterstrail oid) samen lopen om de kosten van de gids te delen (ik reis samen met een goede vriend en waarschijnlijk mn broertje).
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Greetz
Hoi Sander,
Ik ga 14 september met Sawadee naar Maleisisch Borneo. Is misschien ook wel wat voor jou.
Groetjes Leon