Maleisie en borneo of indonesie?

Dag allemaal,

Azie was mij echt super bevallen deze zomer en zou graag nog eens willen gaan. Vorig jaar ben ik met riskjaonline geweest en dat beviel ook goed. Alleen het nadeel was dat het behoorlijk duur was.Eigenlijk wil ik dolgraag naar peru maar die vliegtickets zijn erg duur en die reis zelf is al helemaal duur. Als ik na peru gaat wil ik het ook echt goed doen en dan ook gelijk naar chili en bolivia…maar dit jaar maar even niet wegens geld gebrek. Ik wil graag azie op mezelf doen met mijn vriend alleen vroegen we ons af…kan je dan beter qua budget naar maleisie en borneo gaan of indonesie? vliegtickets zullen ongeveer wel 2000 euro zijn vrees ik voor 2 personen maar hoeveel geld voor overnachten enz heb je nodig? we willen het liefst in goedkope hostels of gaan countsurfen maar we willen wel veel zien en veel doen veel exursies dus…alle tips suggeties zijn van harte welkom!!!

:dag:

Het nadeel van Borneo in Indonesie is dat de infrastructuur voor touristen (nog) niet ontwikkeld is. Je zult veel zelf moeten regelen, en regelmatig boten en auto’s moeten charteren. Dat kan duur uitvallen, zeker wanneer je maar een redelijk korte tijd gaat en de taal niet spreekt.

Ik zou daarom eerder voor Maleisisch Borneo gaan, of voor een ander deel van Indonesie.

1 like

Hallo,
Ik ben een aantal keer in Indonesie geweest en vorig jaar voor het eerst naar Borneo. Ik was stukken duurder uit vorig jaar. Dit kwam ook omdat we veel binnenlandse vluchten hebben moeten nemen. Scheelt toch veel tijd omdat je over land veel langer onderweg bent. Overnachtingen zijn ook wat prijziger. Kijk… waar hebben we het over… in vergelijking met Nederland is het nog niet veel maar ik vond het wel veel verschil met Indonesie. Wij zijn 3 dagen/2 nachten met uncle tan meegeweest. Dit is in Sabah met een kamp aan de Kinabatangan rivier. Er is echt heel veel kap maar we hebben wel neusapen, orang utangs, hoornvogels enz. Jammer genoeg geen olifanten.
Als tip wil ik meegeven om ruim op tijd binnenlandse vluchten te boeken. Hou malaysian airlines en air asia goed in de gaten. De laatste heeft regelmatig aanbiedingen. In Indonesie ben ik ook op mooie plekken geweest. Als je meer wil weten hoor ik het wel.

Wij hebben in 2008 de reis Borneo en maleisie gedaan met FOX reizen.
Deze reis is ons geweldig bevallen.
http://www.fox.nl/groepsreizen/reizen/reisinformatie/azie/maleisie/18-daagse-rondreis-maleisie---borneo_p2179_algemeen.asp?sr=5
Een Videoverslag vindt U op onze websie onder de Tab Maleisië
De link:
http://home.scarlet.be/guidokestens/
Nog veel plezier me het uitzoeken van jullie reisa

Ria en Guido

1 like