Maleisisch Borneo

hallo,

Begin november tot halverwege december (5 weken) zijn we in maleisie/Indonesie.

We landen op Kuala Lumpur en de planning in dit gedeeld van maleisie is beperkt. Misschien nog doorreizen naar Singapure?
De keuze valt in ieder geval toch op Maleisisch Borneo.

Wat vinden jullie van deze stelling?
Maleisisch Borneo biedt ook hetgeen wat op het schiereiland van kuala lumpur zich bevindt?

Ik zal graag zo’n 8 dagen (en dat steekt niet op 1 of 2 dagen) naar Borneo willen. Maar moet ik dan naar het zuiden:
-Kuchig
-Bako National Park

• Semonggoh Orang Utan centrum.
    -Lemenak (Longhouse),
    -Lubok Antu Bazaar en vervolgens naar Batang Ai en met de boot naar het resort.
    Mulu (Lang Cave en de Deer Cave) .
    -Penan dorpje (Wind Cave en de Clearwater Cave)

of het noorden (want ik moet ik hier een keuze in maken):
[COLOR=navy][FONT=Arial]- Kota Kinabalu
-Danum Valley. (Diverse wandelingen en aktiviteiten in Danum)

• Lahad Datu
  • Sepilok brengt (Sepilok OrangUtan opvangcentrum)
    -Pitas meer,
    -Sandakan (markt)

Wellicht kunnen jullie bij het antwoord rekening houden met mijn interesses:

• orangs
  • dagje strand
  • jungle trekking
  • longhouses
  • mogelijkheid voor duiken (is dat mogelijk in november?)
  • Vleermuizen in grotten? (kan dat ergens in het noorden?)

Ik hoor het graag.

[/FONT][/COLOR]

Wellicht kun je deze vragen ook voorleggen aan olaf. Dat is een nederlander woonachtig op sabah(Borneo).

Een vriendelijke man die mij goed heeft geholpen met Mijn reisschema op Borneo. Ik heb afgelopen week de keuze gemaakt voor sabah.

Gegevens van olaf: olaf@sabah-Borneo.nl of Ga naar zijn site.

Hallo Sjaak,

Bij deze een reactie op jouw stellling. Als je kijkt naar de plannen die jij hebt voor Maleisie dan klopt je stelling, sterker nog dan is Borneo de beste locatie om naartoe te gaan.

Wil je ook wat andere dingen zien, zoals een moderne stad (KL en Singapore) of historische steden (Melake, Penang) dan moet je ook zeker het vaste land zien.
Daarnaast is het eten op Sabah weer anders dan op het schiereiland.

Orang Utangs vind je trouwens zowel in Sarawak als in Sabah echter long houses zijn in Sarawak (kuching) het makkelijkst te regelen.

Veel plezier in Maleisie!

Pauline

Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Zijn er nog meer?

Info komt van Olaf ;).
Mijn gedacht vooraf was om naar het zuiden van Borneo te gaan, nadat ik met hem gemaild had sloeg de twijfel over… Vandaar deze post. :slight_smile:

Meer reacties zijn welkom.

ga zeer waarschijnlijk voor het noorden:
Kota Kinabalu - vleermuizen Mulu - Orang Oetans Sepilok - jungle Sukau en duiken