maleisie met kind 8 jaar

Wij willen 3 weken naar Maleisie met een kind van 8 jaar. Heeft iemand ervaring met de oostkant? Is het erg islamitisch. Moet je alles van te voren organiseren. We houden van kleinschaligheid en niet al te grote resorts. iemand tips ?
Of is de westkant met een kind leuker, meer te zien?

Ik ben zelf in 2008 10 dagen aan de oostkust geweest. Ik vond het oosten behoorlijk islamitisch, maar ben nog nooit aan de westkust geweest. Reizen aan de oostkust is eenvoudig. Overal kan je transport tegen redelijke prijzen boeken en de kwaliteit van de vervoersmiddelen is gewoon zeer goed !!

Ik heb 2 nachten verbleven in Kuala Terengganu. Een leuk plaatsje voor 2 dagen, maar langer moet je niet zitten hier. Oude centrum en markt waren zeker een bezoekje waard. Ik was een van de weinige westerse toersiten hier. Op deze link kan je wat meer info vinden: Kuala Terengganu aan de Oostkust

Ik verbleef in het Primula Beach Resort en dit was gewoon goed, maar niet het kleinschalige waar je voorkeur naar uit gaat !!

http://nl.tripadvisor.com/Hotel_Review-g298320-d308128-Reviews-Primula_Beach_Resort_Kuala_Terengganu-Kuala_Terengganu_Terengganu.html

Perhentian Island –> Werkelijk fantastisch !! Zeer geschikt voor kinderen van 8 jaar. Prachtig eiland volop snorkel mogelijkheden. Zoek verder op dit forum voor tips en ideeen.

Heb zelf gezeten op Perhentian Island Resort. Vrij duur en eenvoudig. Eten is niet super, maar er zijn voldoende mogelijkheden in de buurt. Ik had gekozen voor dit resort, omdat het aan het mooiste strand ligt.

Verder heb ik een nacht gezeten in Kota Bharu. Vond deze stad helemaal niet leuk!! Er schijnt wel een mooie markt in deze stad te zijn, maar ben het hotel niet uit geweest. Het was de laatste dag van onze rondreis en was druk bezig met de voorbereidingen van de terugreis.

Ik vebleef in het Renaissance Kota Bharu hotel. Dit was het beste hotel waar ik in Maleisie heb gezeten. Maar was ook zeker niet kleinschalig te noemen.

Waarom heb ik voor de oostkant gekozen en niet voor de westkant?

Ik heb het idee dat de eilanden aan de oostkust kleinschaliger en mooier zijn dan de westkust. Ik wilde het Robinson gevoel ervaren en dat heb ik zeker gedaan! Langkawi en Penang zijn voor mijn gevoel veel toeristischer dan Perhantians, Redang en Kapas.

1 like

dank voor je reactie!

Mocht je specifieke vragen hebben dan kan je ze natuurlijk altijd stellen !! Ik wil graag een poging doen om ze te beantwoorden.