Oostkust maleisie en de eilanden

Weet iemand hoe het reizen is aan de oostkust met een kind van 8 en dan met name hoe toegankelijk is de bevolking, aangezien deze extreem islamitisch is?

hallo Runnie,
Ik heb geen ervaring met het reizen met een kind. Maar heb wel bijna de gehele oostkust gezien. Van kota bharu tot aan Mersing. Eilanden die we bezocht hebben: Pulau Pherhentian, pulau redang en pulau Tioman.
Het eerste gedeelte was met openbaar vervoer, dit was prima te doen/ makkelijk te regelen. Tweede gedeelte (kuala Terengganu to Mersing) met een huur auto. De wegen zijn goed en vooral de kustweg is zeer gemakkelijk te volgen. Ik heb mij als vrouw alleen een klein beetje onprettig gevoeld in een plaatsje nabij kuantan. Maar dat kwam denk ik meer doordat door best veel vrouwen daar een hoofdoek droegen. Maar nooit ben ik lastig gevallen op wat voor manier dan ook. Ik moet er wel bij vertellen dat ik (vrouw) samen met mijn vriend reisde. misschien maakt dat iets uit? Doordat heel veel mensen engels spreken is het gemakkelijk om te reizen/ dingen te regelen. De bevolking is vriendelijk maar zoekt niet zo snel toenadering. maar zijn zeker niet afwijzend. van extreem islamitisch heb ik eigenlijk weinig gemerkt. zeker als je gewoon op de meer toeristische plekken (grote plaatsen en eilanden) komt. Ik denk dat kinderen een echte ijsbreker kunnen zijn, zullen eerder een praatje met je maken. Maleisie (en vooral de oostkust!) is bijzonder mooi! De eilanden hier boven genoemd zijn echte paradijsjes! (en mooier dan de meeste in bijv. Thailand) De oostkust heeft minder toeristen dan de westkust (veel reisburaus gaan daarheen) maar je bent echt niet de enige toerist in de oostkust! Ik kan het alleen maar aanraden!

Als je nog meer wilt weten, vraag gerust!

1 like

super bedankt, we gaan in ieder geval. en door zo’n een mailtje nog meer enthousiasme
groeten pat

Heel veel plezier!

Is het daar veilig reizen voor n vrouw alleen?