KL: gezien het geringe aantal highlights lijkt me 2-3 dagen voldoende. Heb helaas geen budgetovernachting tips.
Jakarta-Yogyakarta is 7 uur met de trein. Station Gambir ligt op loopafstand van Jalan Jaksa, backpackersstraat in Jakarta. En Station Yogyakarta ligt praktisch ook naast de straten met guesthouses e.d. Vliegtuig is iets sneller maar saaier, duurder en omslachtiger.
Over Komodo wil ik je ter inspiratie de volgende link geven met uitgekauwde routes http://www.peramatour.com/ Ben er zelf nooit geweest, alleen in de buurt. Voor het vliegtuig naar Singapore zou ik eens kijken op de sites van Batavia Air en Lion Air, Indonesische maatschappijen die ook op Singapore vliegen.
Zoals ik het lees ben je vorig jaar naar Borneo geweest… Nu vroeg ik me af of het daar makkelijk te bereizen valt alleen?
Want ik vind voornamelijk georganiseerde groepsreizene n eigenlijk niks over backpacken daar… ik twijfel nog om de jungle in te gaan op Borneo vanaf KL of naar Sumatra te vliegen en daar de jungle in te gaan…