Maleisie/indonesie

Hallo,

Tijdens mijn wereldreis(je) vlieg ik met Airasia van Kolkata (India) naar Kuala Lumpur. Ik heb hierbij de volgende vragen:

•    Is 2 dagen voldoende in Kuala Lumpur?

•    Heeft iemand een budget overnachting tip in K. Lumpur (inclusief airport pickup service?)

Vervolgens een reis te maken door Borneo en Indonesië.
In Borneo blijf ik +/- 9 dagen. Wild life in het noorden, mri, duiken en vliegen naar jakarta.

In jakarta wil ik naar Yogakarta:

•    Is het beter om dit met de trein te doen of vliegen?

•    En hoe kom ik het makkelijkst van Java naar komodo-island?

(ik wil namelijk graag de komodo zien en ik heb gehoord dat hier minder toeristen zijn en het duiken mooi is, iemand hier ervaring mee?)

•    Vanuit komodo/flores , hoe kom ik dan het makkelijkste naar Singapore? via welke route?

Algemene tips zijn ook welkom.

Al met al heb ik zo’n 5 weken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij deze vragen.

BVD!

Leuk man.

KL: gezien het geringe aantal highlights lijkt me 2-3 dagen voldoende. Heb helaas geen budgetovernachting tips.

Jakarta-Yogyakarta is 7 uur met de trein. Station Gambir ligt op loopafstand van Jalan Jaksa, backpackersstraat in Jakarta. En Station Yogyakarta ligt praktisch ook naast de straten met guesthouses e.d. Vliegtuig is iets sneller maar saaier, duurder en omslachtiger.

Over Komodo wil ik je ter inspiratie de volgende link geven met uitgekauwde routes http://www.peramatour.com/ Ben er zelf nooit geweest, alleen in de buurt. Voor het vliegtuig naar Singapore zou ik eens kijken op de sites van Batavia Air en Lion Air, Indonesische maatschappijen die ook op Singapore vliegen.

Cheers!

1 like

Hey Axelfoly,

Bedankt voor je tips.

Een treinreis van Jakarta naar Yogyakarta is inderdaad mooier en beter :).

Ik zag dat er ook tickets waren van bali naar birma (dichtbij komodo :)).

Bedankt!

hey Martin,

Zoals ik het lees ben je vorig jaar naar Borneo geweest… Nu vroeg ik me af of het daar makkelijk te bereizen valt alleen?
Want ik vind voornamelijk georganiseerde groepsreizene n eigenlijk niks over backpacken daar… ik twijfel nog om de jungle in te gaan op Borneo vanaf KL of naar Sumatra te vliegen en daar de jungle in te gaan…

Borneo is makkelijk te bereizen, zie bijvoorbeeld een reisgids als de Lonely Planet voor tips over backpacken.

Daarnaast kun je ter plekke betaalbare tourtjes voor 1 of meederde dagen boeken.