Maleisie 1x maal schema .. tips meer dan welkom

Dag allemaal,

Wij vertrekken in april naar Maleisië en ik heb na wat basic surfwerk deze plekken op het menu gezet.
Wij houden beiden van wat uitdaging, natuur , steden (niet te lang wegens drukte en lawaai), dieren, sport en rust en lekker eten.
Dus een vakantie met prachtige stranden, ongerepte natuur maar ook wolkenkrabbers, streetfood, allerlei activiteiten.
Borneo kreeg onze aandacht omdat de jungle daar zo goed lijkt. Een aantal dagen trekken in de natuur.
En de berg beklimmen van 4100meter? de moeite? Dat zal voor iedereen wel anders zijn.
Ik wil ook graag 1x golven op een droombaan!

Ik weet uit de vorige reizen dat alles doen niet haalbaar is en vandaar besef ik dat ik een aantal keuzes zal moeten maken.
Dit forum heeft me al veel info gegeven, Kuching stond er dus niet op en die heb ik er dan maar ONMIDDELLIJK opgezet.

Ik ben benieuwd naar wat jullie ervan denken en kijk uit naar wat tips!

Er zijn nog geen tickets besteld, dat wordt morgen gedaan.

Bedankt,

David

Day 1–11/04 : Aankomst namiddag Kuala Lumpur
Day 2 --12/04: Kuala Lumpur
Day 3–13/04: Kuala Lumpur – Cameron Highlands met auto
Day 4 – 14/04 : Cameron Highlands naar Penang met auto
Day 5–15/04: Penang
Day 6 --16/04: Penang
Day 7 --17/04 reizen naar Perhentian Islands
Day 8 --18/04: Perhentians Islands
Day 9 --19/04: Perhentians Islands
Day 10 – 20/04: reizen naar Borneo
Day 11 --21/04: Borneo ??
Day 12 – 22/04: Borneo ??
Day 13 – 23/04: Borneo ??
Day 14 --24/04: Borneo ??
Day 15 – 25/04: Borneo ??
Day 16 – 26/04: Kuching
Day 17 – 27/04 Kuching
Day 18 – 28/04 Kuching
Day 19 – 29/04 reizen naar Singapore
Day 20 – 30/04 Singapore
Day 21 – 01/05 Singapore + retour

Ik zou naar Mulu NP gaan van 21/04 tot 25/04. In Kuching zeker een dag en beter is 2 dagen vrijmaken voor Bako NP. Verder ziet dit schema er prima uit.

hey Bedankt voor de tip!!!
inderdaad ziet er goed uit Mulu…
we hebben de trip nog wat aangepast en toch Langkawi uitgekozen

12, Kuala Lumpur
13, Kuala Lumpur – Langkawi
14, Langkawi
15, Langkawi – evening to penang
16, Penang – evening to Cameron Highlands
17, Cameron Highlands
18, Cameron Highlands to Kuala Lumpur – Miri – Mulu NP
19, Mulu
20, Mulu
21, Mulu – Kuching
22, Kuching Oerang Oetans in Semonggoh
23, Kuching … Bako NP
24, Kuching … Bako NP
25, reizen naar Perhentian Islands
26, Perhentians Islands
27, Perhentians Islands
28, Perhentians Islands
29, Singapore of dag langer op Perhentians
30,Singapore +
01, singapore + retour

Ik denk dat je iets te veel geplant hebt in de eerste paar dagen. Het kan, maar is wel erg gehaast denk ik. Ik zou of een dag extra in Kuala Lumpur en dan 2 of 3 dagen in Langkawi blijven, of Penang en Cameron Highlands doen.

Penang zou je minstens 2 volle dagen moeten blijven.
In Mulu NP heb je genoeg aan 2 volle dagen als je alleen de grotten gaat bekijken, maar als je ook een trekking wilt doen naar bijv de pinnacles dan heb je meer tijd nodig. Dacht dit even te vermelden, aangezien je schrijft dat je van sporten houdt. Maar weet niet of dat in je schema zou passen.

Hey thx, ja zie net dat de 11ste er niet bij is dus een dag extra ib KL is opgelost.

We hadden beiden geen wauw gevoel bij penang vandaar korte stop. Is het echt de moeite Penang? Wat zijn de high lights?

Grotten wel, pinnacle lijkt me top zal afhangen van mijn partner (zwanger of niet)

Mij lijkt het druk na langkawi. Penang, cameron highl en kl op korte tijd… nog niet overtuigd.

Geraak je van langkawi rechtstreeks naar cameron? Auto? Vlucht?

Thx

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Penang, hmm…een dagje door Georgetown struinen, dan een dag naar Penang Hill en Kek Lok Si tempel. En natuurlijk heel veel eten daar, het eten is geweldig op Penang!

Van Langkawi naar de Cameron Highlands is een LANGE DAG! met de boot en bus. Er zijn geloof ik geen vluchten van Langkawi naar Ipoh en als je al via KL zou vliegen dan is het nog steeds 3 uur met de bus van Ipoh naar de Cameron Highlands. Ik zou dan ook de Cameron Highlands of Langkawi laten vallen.